Annons:
Etiketttillbehör
Läst 1065 ggr
zickan
2019-03-18 08:48

Trådlöst tagentbord, nytt usb?

Har klantat mig. Troligen tappat lilla Usb mottagaren till mitt trådlösa tagentbord. Gillar det tagentbordet. Kan man köpta till en annan lite Usb mottagare?
Finns det att köpa delar. Eller kan man köpa vilken modell som?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Kaj
2019-03-18 09:29
#1

Du kan inte köpa vilken som helst. Varje USB mottagare/sändare till ett tangentbord eller mus har sin specifika nätverkskod som gör att den hittar och känner igen ditt tangentbord/mus och därför är USB mottagaren/sändaren helt unik för just din specifika mus eller tangentbord. Visserligen brukar det funka med en av samma märke men du ska inte vara helt säker på det. Jag har köpt usb tangentbord från Netonnet av märket Andersson och där funkar det med samma USB mottagare/sändare till olika saker men det är nog inte standard.

Tänk t ex om man sitter på ett företag i ett kontorslandskap med säg 10 personer i ett rum och alla har trådlösa tangentbord och möss och av samma märke. Då får det ju inte bli så att man av misstag får över någon annans tangentbord eller mus.

zickan
2019-03-18 10:03
#2

Sant. Sitter med andersson nu. Kan ev funkar mao

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

JonasDuregard
2019-03-18 10:15
#3

Som Kaj säger är det tveksamt om det fungerar. 

Att köpa delen original är nog inte möjligt, eller lika dyrt som ett komplett tangentbord. Så i så fall är det begagnat-marknaden som gäller men även där kan det nog bli svårt eftersom de flesta nog slänger sitt tangentbord om det är trasigt och inte vill sälja mottagaren separat om det fungerar…

Kaj
2019-03-18 10:39
#4

Och problemet med att hitta bara usb mottagaren/sändaren lär ju bli svårt. Säljs inga sådana separat vad jag vet.

Blir nog att köpa nytt tangentbord för ett par hundra på netonnet.

Antar att du kollat så du inte satt in usb stickan idet lilla facket som finns i tangentbordet där man skall förvara den om man tar med sig tangentbordet till ett annat ställe. Samma med en trådlös mus så finns där ett litet fack på musen där man kan peta in usb mottagaren/sändaren

zickan
2019-03-18 14:09
#5

Nej den är inte inpetad någonstanns tyvärr. Troligen ramlat ur väska under resa.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Murtagh
2019-03-22 21:39
#6

Vad för tagentbord är det?

Jag vet ifran mitt jobb att Logitech sina usb mottagare har något som heter Unifying.

Altså at man kan kopla upp logitech utstyr till en usb mottager med deres program.

Man kan köpa mottagere på deras sajt, men det är inte billigt. (iaf. inte på den norske sidan)

Annons:
Upp till toppen
Annons: