Annons:
Etikettwindows
Läst 1703 ggr
Angel60
2019-06-14 20:41

DATOR-MOBIL

Problem…..

Loggar in på outlook på mobilen, går jättebra

Loggar in på Outlook på datorn, går inte, ringen för vänta bara snurrar

Vad gör jag????

Annons:
Kaj
2019-06-17 09:37
#1

Kommer du så långt att du kan komma åt Arkiv menyn och kontoinställningarna?

Vem har du som e-post leverantör?
Idag kör nästan alla med IMAP och inte med de äldre protokollet POP3.

När man skapar kontot i Outlook ska man INTE ange ett arbets- eller skolkonto. Då kommer Outlook tolka det som att du ska ansluta till en Exchange server och du kommer få en hängning. Om man gjort det misstaget måste man ta bort kontot i Outlook och skapa om det och då välja IMAP.
Problemet kan då vara att man aldrig kommer fram till möjligheten att ändra konton i Outlook eftersom den hänger i avvaktan på att en exchange server skall svara vilket den alltså aldrig kommer att göra.
Då kan du behöva installera Outlook Advanced diagnostic Tool som brukar kunna lösa problemet.
https://support.microsoft.com/en-us/help/4098558/how-to-scan-outlook-by-using-the-sara-tool

ladda ner  verktyget under How To Install SaRA
Gå sedan till avsnittet how To Scan outlook configuration for known issues

Ladda ner verktyget här (finns även med i länken ovan under HowTo Install SaRA)

https://diagnostics.outlook.com/#/

[[eskils_]]
2019-06-29 12:57
#2

Jag har också Windows 10. Numera kommer jag inte alltid åt mailen i Outlook via IE, utan måste då gå via Google Chrome. Någon gissning vad det kan bero på? Kanske har samband med problemet i #0.

Har IMAP.

Kaj
2019-08-05 10:09
#3

Microsoft stöder inte längre Internet Explorer. Den webbläsaren är nedlagd och man garanter inte längre att webbsidor skall fungera med den.
Microsoft webbläsarersättare heter Edge. Det är den du ska använda och inte IE.
Edge är även mycket snabbare än vad IE var/är så gå över till Edge i stället. Edge finns med i din Windows 10. Bara skriv Edge i sökrutan och starta upp den i stället för IE.

[[eskils_]]
2019-08-05 12:14
#4

#3 Tack för svar! Testade Edge när jag fick Windows 10 och gillade den inte. Kanske måste vänja mig dock. 😕

Kaj
2019-08-06 11:11
#5

#4 - ja det är nog dags att vänja dig vid Edge.
Just nu kör Edge sin egen utvecklade motor från Microsoft men Microsoft har annonserat att man kommer byta ut motorn till Google Chromes motor relativt snart vilket innebär att den kommer få mer gemensamma funktioner med Google Chrome. Utseendemässigt kommer dom dock se olika ut men det blir samma motor under huven.

MS Edge tar kanske lite tid att vänja sig vid men du kommer märka att den  är mycket bättre än Internet Explorer. Framför allt extremt mycket snabbare.
Pröva att gå till ex aftonbladet.se med IE och försök börja skrolla dig igenom direkt ska du se att det tar ca 10 sekunder innan du kan börja skrolla fram bland artiklarna.
Gör samma sak med MS Edge och du kan börja skrolla direkt.
Samma gäller på alla webbsidor med mycket Javascript. IE är helt omöjlig men MS Edge bara rullar på som bara den.

[[eskils_]]
2019-08-06 13:02
#6

#5 Igår bytte jag till Edge. Det stämmer nog som du säger att den är piggare än IE.  Tack igen för info! 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: