Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 794 ggr
Cool-Cat
2019-07-16 16:51

OS

Sambon ska byta OS på sin stationära dator för att den blivit så seg.

Från Win 7 till Win ?

Vad rekommenderas

Hon är en normal datoranvändare. Inget speciellt.

Annons:
Cool-Cat
2019-07-16 17:37
#1

win 8 eller 10?

Var köper man billigast dessa?

Gäller fortfarande att 10 : an har en massa spionfeatures i sig?

Kollat runt…gissar att win 8 inte längre finns att köpa…får väl bli 10 då.

Ska väl inte vara några problem att installera.Kopierar hennes filer till en extern hdd först…

Jalking
2019-07-19 21:40
#2

Jag tror ju inte att datorn kommer att bli mindre seg av installera Win10. Däremot är det stor sannolikhet att en massa grejor kommer att upphöra att fungera, att ni blir vansinniga av alla påtvingade uppdateringar och omstarter och att hårddisken blir full av alla uppdateringarna som Microsoft tvångsinstallerar. Försök hellre att städa Win7-installationen, ev. installera om.
Ett annat alternativ är att byta till Linux. Mint och Ubuntu är lättanvända och väl fungerande utan de dumheter som Win10 har för sig. Går att testköra från ett USB-minne. Då går det rätt segt, men man får i alla fall chansen att känna  lite på det och kolla att hårdvaran är kompatibel innan man installerar. Kan dessutom köras parallellt med Windows om det bara finns plast på hårddisken.

Cool-Cat
2019-07-22 08:53
#3

Å fan…..

Kan jag testa Linux nu när den nästan färdiga installationen hängt sig på min dator.

Om man bootar från ett usb kanske. Jag har tillgång till en annan dator.

Det gick bra på E:s dator med  skivan och den tillhörande produktnyckeln som jag väl inte bör använda till min dator!? Kan det vara det som gör att installationen aldrig slutförs och gör min dator obrukbar? Det ska ju gå att installera win 10 utan nyckel.

Kaj
2019-08-05 10:16
#4

Det finns numer bara Windows 10. Det kommer aldrig bli någon annan version utan Windows 10 uppdateras kontinuerligt med nya funktioner. Det som tidigare blev nya Windows versioner men nu ligger dessa med i Windows 10 för all framtid. Man behöver heller inte betala för nya uppdateringar. Har man köpt en Win 10 licens får man alla nya uppdateringar gratis och automatiskt

Upp till toppen
Annons: