Annons:
Etikettwindows
Läst 1178 ggr
Cool-Cat
7/21/19, 12:08 PM

Win 10 installation

E köpte win 10. Jag installerade Allt gick bra.

Sen skulle jag installera den i min dator.

Hittade en massa produktnycklar då jag inte ville använda E:s

Installationen är nästan klar då den avbryts och det kommer upp ett fönster där det står "Ett problem har uppstått på datorn. Den måste startas om"…osv,osv…..

Provat också att klicka på "jag har ingen produktnyckel"….det brukar gå rätt långt också…

Annons:
Cool-Cat
7/22/19, 8:54 AM
#1

Undrar om det har med nyckeln att göra?

Martin
7/22/19, 9:42 AM
#2

Vem är E?

Menar du att du skulle installera den på flera olika datorer?

mvh Martin

Cool-Cat
7/22/19, 10:23 AM
#3

Jag hyr ett rum hos E.

Jepp,installerade först den i hennes stationära dator.

 Det gick bra.

När jag sedan skulle göra samma sak med min så gick det inte trots "fungerande" nycklar. Använde inte hennes som följde med skivan.

Cool-Cat
7/23/19, 12:31 PM
#4

Skulle inte det gå,eller…? Jag vet inte. Det är därför jag frågar här.

Nån som vet?  Beror den avbrutna installationen på produktnyckeln?

Kan inte använda datorn nu. Den bootar win 10 en stund sen tar det stopp.

Cool-Cat
7/23/19, 10:31 PM
#5

Då är det väl bara att gå till databutiken och be att de installerar win 10

Cool-Cat
7/24/19, 10:20 AM
#6

Vad händer om jag använder nyckeln som hör till skivan och som jag använde när jag installerade win 10 till ägaren av skivan. vilket gick bra? Skapar det problem för henne?

Vad har hänt med denna sajt…knappt någon aktivitet alls

Annons:
Martin
7/27/19, 10:54 AM
#7

Det är inte bara att gå till en butik och be dem installera win10, det får man nog köpa (ligger på ca 1200 kr i butik) och man får förmodligen betala för installationen också om man vill att de gör det. 

En del mjukvara kan känna av om en licens är installerad på fler enheter än den får. Jag vet inte hur det är med Windows. Förutsatt att hennes skiva är en av de vanliga licenserna så får den inte installeras på fler datorer än 1.

mvh Martin

Kaj
8/5/19, 10:24 AM
#8

Du bör kunna använda samma hyckel som kom med skivan trots att du installerat med den på Es dator.
Det är iofs inte lagligt då varje installation kräver en egen licens.
Den nyckel du nu använt är troligen inte Win 10 kompatibel
Har du köpt en Win 10 version till både E och dig själv så kan du kontakta Microsofts support så får du en giltig licens av dom (telefonnummer finns på deras svenska hemsida). Ett sådant ärende kostar inget att kontakta Microsoft

Martin
8/6/19, 7:16 PM
#9

Var köpte du licensen förresten? 

Låter lite som att du köpt en av de billiga licenserna och de är sällan lagliga och de kan ju också vara så att de inte fungerar. Tror inte WIndows hjälper dig då.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: