Annons:
Etikettövrigt
Läst 701 ggr
strobii
2019-08-18 19:41

fotokalender

hittade inget passande forum att posta det här i då foto-forumet verkade väldigt öde. 

är det nån som har beställt fotoalmanacka och har tips på någon hemsida som levererar bra kvalité? har använt mig av fujifilm många år, men dom hade helt gjort om sitt sortiment nu med väldig prishöjning och erbjuder inte heller längre samma format på almanackorna. 

har beställt från smartphoto en gång, vilket inte var bra alls. och rent spontant tror jag inte att det är någon jättehög kvalité om man beställer ifrån ica. 
så om ni har erfarenhet från andra hemsidor får ni gärna tipsa :)

Annons:
Martin
2019-08-19 09:41
#1

Jag har gjort egna ibland, ganska enkelt och då kan man få det precis som man vill ha det.

Annars har jag också varit nöjd med Fujifilm, men andra jag använt som jag varit nöjd med är Crimson. 

Japanphoto var det ett antal år sedan jag använde men de har generellt också varit bra när jag använt dem, tror dock bara jag framkallat foto och förstoringar samt en bok där - ingen kalender.

Önskefoto använde vi senast och där var vi inte helt nöjda med trycket (foto, ej kalender). Där brukar dock gå att hitta rabatter men som sagt, kanske på bekostnad av kvaliteten.

Hämtade 3 förstoringar från just Fujifilm idag, mycket nöjd med dem.

www.crimson.se
www.japanphoto.se
www.onskefoto.se

mvh Martin

strobii
2019-08-19 10:04
#2

vad synd att önskefoto hade dålig kvalité (när dom ändå tar rätt bra pris..) , började nämligen sätta ihop en kalender där senare igårkväll just eftersom det brukar erbjudas en del rabatter (och för att det var enda hemsidan jag hittade någorlunda passande format). 

kikade på crimson nu men tyckte det var lite tråkigt att man inte fick välja bakgrundsfärger. ska kolla in japanphoto närmare! 

tack för tipsen och upplysningarna :)

Martin
2019-08-20 23:31
#3

#2 Ang dålig kvalitet… det beror ju också på vad man har för krav osv.
Min fotokalender som jag har på jobb har jag själv gjort och skrivit ut hemma och den skrivaren är ju säkert inte bättre än ngn av de stora tryckeriernas skrivare. 

De vi har gjort på Önskefoto har vi tyckt varit ok i förhållande till priset, men det finns tjänster med bättre kvalitet. Det handlar ju också lite om vad som är prisvärt, i förhållande till bra.

mvh Martin

strobii
2019-08-21 08:32
#4

jo det förstås, vet inte om du beställt just fotokalender ifrån fuji? för det var absolut bra kvalité enligt mig. men från tex. smartphoto där jag inte var nöjd alls var bilderna inte utskrivna på glansigt papper (och var bland annat väldigt mörka), så hoppas på att det kan göra skillnad ändå när jag isåfall väljer att lägga till extrakostnaden för glättat papper. 

och ja så är det ju förstås :) men då kanske jag tar och chansar med önskefoto ändå..

Martin
2019-08-21 09:23
#5

#4 Inte säker på om jag beställt kalender eller inte från Fujifilm, men som jag skrev så var jag ju nöjda med dem.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: