Annons:
Etikettprogramvara
Läst 997 ggr
KarinJ46
9/3/19, 5:37 PM

Mozilla Firefox

Hej!

Jag använder Mozilla Firefox i min jättegamla dator som har Windows XP som operativsystem.

Nu är jag inne och rensar i "lägg till och ta bort program" och det ser ut som jag har ungefär 25 versioner av Mozilla firefox installerade (från version 26 till version 52,9) och dom är alla på ca 93mb styck.

Kan jag avinstallera de gamla versionerna och bara behålla den nyaste versionen, eller hänger de ihop på något sätt?

Jag försöker att frigöra diskkapacitet.

Mvh

Karin

Annons:
Kaj
9/4/19, 10:41 AM
#1

Ja du kan rensa alla äldre versioner - förutsatt att det inte är vanliga uppdateringar du ser.
Men det är ju ingen fara. Rensa alla äldre versioner och om FF mot förmodan inte fungerar avinstallera även den senaste versionen. Starta sedan Internet Explorer och gå till  FF download sida och ladda ner den senaste versionen och installera igen så ska det funka.

Caeli
9/4/19, 1:46 PM
#2

Var försiktig så du inte avinstallerar den version som du använder. Det kan vara svårt att ladda ner nya program till en gammal dator…

KarinJ46
9/5/19, 12:02 PM
#3

Hmmm….då kanske jag ska låta allt ligga kvar som det gör.

Jag provade att klicka på avinstallera program och då fick jag upp en ruta där det bara stod "vill du avinstallera Firefox" men inga uppgifter om vilken version.

Jag vill inte hamna i sitsen att jag gör en avinstallation och sen har jag ingen webläsare över huvud taget 🤪

Kaj
9/6/19, 10:21 AM
#4

Men i Windows XP har du ju alltid Internet Explorer. Den går väl inte att avinstallera i XP.
Så om allt går fel (vilket jag inte tror) med en avinstallation så kan du sedan via Internet Explorer navigera till https://www.mozilla.org/sv-SE/firefox/new/ och ladda  den senaste versionen som du sedan kan installera. Faktum är att du kan hämta den redan nu med FF om du vill på länken ovan, innan du gör avinstallationen och lägg den i en katalog på din dator. Skulle sedan hela FF bli avinstallerad så kör du bara den installationsfilen så får du tillbaka din FF.

KarinJ46
9/9/19, 9:20 AM
#5

Hej Kaj! Bra idé att ladda ner installationsfilen för firefox innan jag raderar i programuppdateringarna. Jag ser dock att det finns en hel del olika varianter, men jag antar att det är Windows 32-bit som gäller för mitt gamla Windows XP?

Mvh Karin

Kaj
9/9/19, 12:37 PM
#6

Windows 32 bit är den rätta versionen för en XP maskin

Annons:
Upp till toppen
Annons: