Annons:
Etikettwindows
Läst 896 ggr
Vibeka
10/13/19, 3:05 AM

Ljud

Hej! 

Efter uppdateringen av Windows 10 för ca 1 månad sedan så har det hänt nåt med ljudet i datorn…

Mitt vad det är så tvär höjs ljudet till väldigt hög volym!! 🤦‍♂️ 

Vad kan det bero på och vad kan jag göra åt det?! Har uppdaterat drivrutinerna och  även avinstallerat och installerat om igen… inget hjälper.

Tack på förhand!

Annons:
JonasDuregard
10/13/19, 10:07 AM
#1

Prova att uppdatera drivrutinerna för ditt ljudkort. Här finns en ungefärlig guide på svenska (du ska välja ljudenheten): 

https://support.microsoft.com/sv-se/help/4028443/windows-10-update-drivers

Vibeka
10/14/19, 12:32 AM
#2

#1 Som jag skrev i mitt inlägg ovan har jag redan gjort de åtgärderna vilket inte hjälpte…

Vibeka
10/20/19, 12:24 AM
#3

Är det ingen som har någon ide om vad som blivit galet? !

Aniara14
10/20/19, 7:13 PM
#4

#3Du kan ju pröva att fråga på Sweclockers också.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Kaj
10/21/19, 10:02 AM
#5

Det kan ju vara så att en viss app har för hög ljudinställning. I Windows 10 kan olika appar ha olika ljudinställningar. Ex så kan din webbläsare ha en inställning och din mediaspelare (t ex VLC) ha en helt annan inställning)

Pröva och skriv ljud i Windows sök.
Klicka på ändra volymen för enheten eller appar.
Välj din enhet (ex dina högtalare eller hörlur beroende på var felet ligger hos dig)
Välj enhetsegenskaper
Titta på fliken Enhancements. Där kan man labba lite ifall ljudet är konstigt. Pröva först disabled och se om det blir bättre.

Gå tillbaka till huvudmenyn för Ljud igen
Klicka på ändra volymen för enheten eller appar
Lite längre ner har du Andra ljudalternativ 
Klicka på Inställningar för appvolym och enhet
Här kan du göra vissa detaljinställningar

Sist när ljudet blir så där högt högerklicka på ljudikonen nere i högra fönstret i Windows
Välj Öppan volymkontrollen
Nu ska du se alla appar som har egna ljud. Om någon app har väldigt högt läge där dra ner det ljudet på just den appen

Vibeka
11/29/19, 1:40 AM
#6

#5 Tack gick igenom allt men det hjälpte inte….

När jag ska välja högtalare så finns där bara realtek high defenition audio, men så heter ju inte min externa högtalare, har detta någon betydelse?

Annons:
Upp till toppen
Annons: