Annons:
Etikettövrigt
Läst 420 ggr
Calcifer
1/12/20, 5:08 PM

Ny dator, överföring av filer.

Jag ska beställa en ny dator och undrar över bästa sättet att föra över bilder, dokument, filmer, etc till den nya datorn från min gamla. Jag har ingen extern hårddisk eller liknande, utan undrar om det går att koppla ihop nya datorn och gamla datorn med t:ex USB och föra över allt på det sättet?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Kaj
1/13/20, 8:51 AM
#1

Om du har Windows 10 och aktiverat OneDrive och lagt filerna där så är allt löst direkt.
Bara använd samma microsoft konto i den nya datorn som i den gamla så kommer allt finnas på plats när du loggar in. Det är just finessen med just ett microsoft konto och OneDrive.

Beror på hur mycket data det gäller.

Du kan ju manuellt lägga alla filer på ett USB minne och sedan sätta in det i den nya datorn och kopiera ner filerna dit.

ÄR det mycket filer och stora datamängder kan du behöva ta filerna i omgångar tills du fått över allt du vill ha över.

Windows har även en funktion inbyggd (from med Windows 10) som gör att man kan backa upp  filer och sedan skapa en backupkopia på ex ett USB minne och sedan kopiera in den filen till din nya dator och där göra restore. Men då krävs att filerna är av format bilder, musik, video och ligger på Windows standard plats för det.

https://www.windowscentral.com/how-transfer-your-data-old-pc-new-pc

Calcifer
1/13/20, 9:09 AM
#2

Vi snackar över 300 gb med prylar, så med ett USB minne skulle det ta alldeles för lång tid. Nya datorn kommer ha Windows 10, min nuvarande har windows 8.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Vixxen
1/14/20, 1:50 AM
#3

Lägg det på en fristående hårddisk och flytta sen till nya datorn från den.

Kaj
1/14/20, 12:39 PM
#4

Ja är det så mycket data är det defintivit enklast med en extern USB hårddisk dit du kopierar allt sedan kopierar in det på nya

Upp till toppen
Annons: