Annons:
Etikettmac
Läst 556 ggr
Cola&Bacardi
2020-01-17 21:07

Kan inte spela upp DVD

Hej! 

Jag har en Mac Book (13-inch, 2017, Two Thunderbolt 3 ports), som alltså endast har uttag i form av USB-C. Jag har sen tidigare en DVD spelare som ansluter med hjälp av USB-A. Har även köpt en adapter som omvandlar USB-A till USB-C. Men när jag kopplar samman dom till datorn kommer meddelandet "USB-tillbehöret behöver ström, Anslut "Apple USB superdrive" till en USB-port på den här datorn" och DVDn går alltså ej att spela upp.

Vad ska jag göra för att lösa problemet? 

Kan tillägga att adaptern har ett uttag för "PD/Data", skulle det hjälpa om jag på nåt vis laddar adaptern mha detta uttag?

Tacksam för svar

Mvh Linnea 

Annons:
Kaj
2020-01-22 11:46
#1

Som jag alltid sa<gt. Undvik Apple. Det är alltid en massa problem när det kommer till kompatibilitet. Apples affärsidé är att helt låsa in kunder i Apples egna lösningar som dom tar rejält med betalt för.
Här vill Apple tydligen att du ska köpa Apples USB superdrive och inte helt överraskande kostar den pengar. I ditt fall ca 800-900 kr beroende på var du köper den.
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/cd-dvd-bluray/apple-usb-superdrive-v3/182661.8959/?utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=cpc&utm_campaign=prospecting_conversion_prisjakt-prisjamforelse_se&dclid=CKCA8r-Dl-cCFROKsgodTAILog

Men som svar på din fråga - har ingen aning för jag kör ALDRIG med äpplets prylar.

Upp till toppen
Annons: