Annons:
Etiketthårdvara
Läst 487 ggr
MagArne
6/5/20, 6:40 AM

Bläckstråleskrivare

Har idag en Lexmark E260dn s/v laserskrivare. 

Min laserskrivare fungerar perfekt förutom att tornen nu är slut och med nytt jobb vore det trevligt att kunna skriva ut ritningar i A3. Men laserskrivare som tar A3 är galet dyra så sneglar nu på multiskrivare med bläckstråleteknik.

Men som trogen laseranvändare, är bläckstråle något att ha? Har bara hört negativt om dom och att patronerna torkar snabbt eller töms snabbt när skrivaren rengör sig? Eller kommer det fungera bra om jag skriver ut någon sida varannan dag?

Kommer bara skriva ut text samt ritningar så inga fotoutskrifter.

Sneglar på HP OfficeJet Pro 7740, Epson WorkForce WF-7720DTWF, Brother MFC-J5730DW eller liknande.

Så vad är era erfarenheter av skrivare för hemmakontoret och under 3000kr?

Annons:
Tom
6/7/20, 4:35 PM
#1

Jag har haft ganska många bläckstråleskrivare och problemet med att bläcket antingen torkar för att man inte använder det frekvent eller att det tar slut snabbt när man väl använder det gjorde att jag gick över till laser istället. Jag tänker inte gå tillbaka till bläck igen i första taget.

Jalking
6/18/20, 9:10 PM
#2

Kolla på Epsons Ecotank-skrivare. Betydligt mer ekonomiska än vanliga bäckstråleskrivare med små och dyra patroner.
Jag har en Epson ET-2650 på jobbet. Jag har använt den i två år och först nu börjar det snart bli dags att fylla på bläck. Och då skriver jag ändå ut ganska mycket.

Upp till toppen
Annons: