Annons:
Etiketttillbehör
Läst 279 ggr
Bjorne
6/6/20, 12:25 PM

Hp Deskjet Offline

Jag köpte en HP Deskjet 2620 bläckstråleskrivare för några månader sedan.
Mest för att den var så billig tror jag. Har en laser annars som funkar ferfekt.
Den här skrivaren är kopplad via WIFI till interna nätverket.
Det har mest varit krångel.  Tre gånger har det stått "OFFLINE" när jag vill använda den.   HPs supportsidor har man inte mycket hjälp av . Rörigt och ostrukturerat jagas man runt i en evig loop när man letar efter lösningen.  Man uppmanas installera  HP scan doctor appen som inte är till någon hjälp . Där får man uppmaningar som "se till att skrivaren och datorn ligger på samma nätverk".
Den som vet hur det går till behöver nog inte HPs support över huvud taget.
Inte ens när jag  mest av en slump har hittat ett ställe att lägga in routerns WPA-lösenord funkar det . Troligen måste alla drivrutiner deletas och installeras på nytt.
Den otroliga mängd sidor med instruktioner tips och tricks och råd från HP visar ju bara det hur oduglig deras mjukvara är. 
Borde det inte vara lika enkelt att ansluta skrivaren till nätverket som en mobiltelefon?
Med USB-kabel funkar den och HP Smart som mjukvaran kallas påstår att allt funkar ok. Men om man inte villha skrivaren i samma rum som datorn?

Annons:
Tom
6/7/20, 4:32 PM
#1

Samsungs skrivare som jag har är lika usel med wifi. Nu har jag givit upp och har kopplat skrivaren med IP-kabel istället. Uselt! Det här är absolut inte en billig skrivare heller.

Upp till toppen
Annons: