Annons:
Etikettprogramvara
Läst 505 ggr
Annielle
2020-06-10 21:18

Tidsspärr på datorn

Hej!🌺

Jag undrar om det är någon som känner till något simpelt program som spärrar tiden för internetanvändning, helst gratisprogram eller billigt program.

Har nyligen kört en testperiod med timeboss som min bror då har haft lösenord och "övervakning" av från sin dator, tyvärr fungerade inte alla funktioner i det programmet och kändes därför inte värt att lägga pengar på när jag enbart behöver en spärr som avslutar internet helt vid en viss tidpunkt på kvällen.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
Kaj
2020-06-16 10:41
#1

Du kan ställa in detta i din router. Där kan du styra tidpunkter samt även till vilken ansluten dator du vill det ska gälla. Men då måste du först logga in på routern och det krävs att du vet hur man gör det samt hitta just den inställningen

Ett annat alternativ om du har Windows 10 (du skriver inget om vilket OS du kör) då har du funktionen Familjealternativ
Gå till Familjealternativ under inställningar, Uppdatering och säkerhet, Windows säkerhet - där har du nu en funktion som heter Familjealternativ

OBS! det krävs att ni är inloggade med Microsoft konton och inte lokala konton. Har ni inte Microsoft konton bör ni snarast gå över till det eftersom det ger så många fördelar.

Jag har skrivit en artikel om det på iFokus startsida. 
https://datorn.ifokus.se/articles/5b754fff8e0e7422ea004ed8-vilka-olika-slags-windows-konton-finns-det?discussions-1

Annielle
2020-06-16 20:39
#2

#1 Tack så mycket för hjälpen! 🙂Min bror har fixat spärr via familjealternativ för ett par dagar sedan nu, fungerar bra och stänger ju av allt till skillnad mot ett program jag använde tidigare som blockade allt utom youtube som jag då blev "beroende" av.😕

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: