Annons:
Etikettinternet
Läst 682 ggr
Tarotstollan
6/26/20, 1:13 PM

Värme - trådlöst nätverk?

Kan värmen påverka det trådlösa nätverket?
Jag har haft problem med nätverket sen 2 dagar tillbaka, jag får köra felsökning och ladda upp det gång på gång.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Kaj
7/21/20, 10:45 AM
#1

inte själva WIFI signalerna.
Men din router kan bli överhettad om den inte har ett passivt kylsystem vilket de flesta routrar idag iofs har.
Men även dina andra enheter kan bli överhettade och då sluta fungera eller plötsligt starta om sig själva.

För att kolla det ställa något kallt ovanpå routern. Ex en bytta med vatten men var försiktig så du inte spiller vatten på den för då går den sönder. Se om det blir bättre då. Vattnet brukar bli svalt efter några timmar så då måste man byta igen. OBS detta är mest för att testa och se om det är din router som blir för varm. Om allt funkar då kan du köpa kylplattor som har en fläkt som du ställer routern på. Fläkten blåser då in luft och kyler routerns processor.

Tarotstollan
7/21/20, 10:34 PM
#2

Tack för tipset!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
8/11/20, 9:05 AM
#3

#1 Tack för tipset ! 

Min laptop  kan bli överhettad när jag har den på i dessa varma dagar ,  har en kylklamp som jag lindat in i en handduk , har laptopen på en stund, 

Sedan min Iphone , den blev så het igår när jag satt i solen länge , "vips" så dog den helt plötsligt , då förstod jag varför, den hade blivit överhettad ,  jag har alltid en kylklamp i min kylväska , tog den och lindade handduken runt den och la Iphonen på den. 🙂 sen tog det ett tag innan den började  "pipa" och  satts på automatiskt.  

#2 Nätverket hemma har jag inte haft problem med , dem har väl ett kylsystem som Kaj sa. 👍

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: