Annons:
Etikettövrigt
Läst 429 ggr
Angel60
7/4/20, 7:36 PM

SAMSUNGMOBIL - ASER ASPIRE 3

HEJ! JAG HAR EN SAMSUNG  S10

OCH EN ASER ASPIRE 3

NU HAR JAG TAGIT KORT MED MOBILEN, OCH TÄNKTE ATT JAG SKULLE FÅ IN DOM I DATORN…

VAD GÖR JAG, ELLER HUR GÖR JAG?

Annons:
kissidor
7/5/20, 5:14 PM
#1

Det absolut smidigaste sättet att lagra och synka bilder är genom en molntjänst, som till exempel google foto. jag har själv använt det i flera år och det funkar med alla operativsystem. dvs du ställer in det så att alla bilder du tar synkas upp till molnet från din telefon, och sen loggar du bara in på ditt google-konto oavsett vilken enhet du är på, och därifrån kommer du åt och kan om du så vill ladda ner dina bilder. har du tillräckligt mycket mobildata för att kunna ställa in så att synkningen till molnet sker även över mobildata så riskerar du aldrig att bli av med dina bilder.

Vill du spara dem i väldigt hög upplösning (högre än full HD) och spara video också så kommer du troligen att behöva köpa till lagringsutrymme, det är dock inte särskilt dyrt nuförtiden. 

En del är helt emot att använda googles tjänster och det lägger jag mig inte i i såfall 🙂. Men som sagt, utan tvivel är det i alla fall det smidigaste och säkraste sättet om prio ett är att inte bli av med sina bilder 🙂.

Men vill du enbart tanka över dem manuellt till din windows-laptop så ansluter du bara din telefon till den med kabeln du fick med till laddaren. då dyker telefonen upp som om den vore ett usb-minne, och därifrån kan du hämta och kopiera/flytta över bilderna

Värd på Mobiltelefoner och Android

Angel60
7/8/20, 9:31 AM
#2

Tack för svaret.  Nu är det ju så att jag är gammal, och förstår inte riktigt hur man gör.  Har du lust att förklara lite annorlunda?

kissidor
7/8/20, 3:45 PM
#3

Åh, var det så - att du inte är så teknikvan 🙂. Men i såfall är jag rädd att jag tyvärr inte kan hjälpa dig genom att ”förklara annorlunda”, utan då behöver du nog nån som på plats visar dig hur du ska göra. Jag skulle kunna skriva i timtal annars utan att ha en aning om ifall det blev minsta lilla klarare för dig, man behöver vara där för att kunna peka och visa och se på ditt minspel när du är med på noterna eller inte. 

Har du någon släkting eller bekant som skulle kunna visa dig lite tror du? Jag lovar att det är inte avancerat alls för någon som är lite mer teknikvan, så du behöver inte leta rätt på nån superhacker eller så 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Angel60
7/9/20, 11:54 PM
#4

Hej!  Nu har jag kopplat ihop datorn och telefonen med kabeln.

Ingen av dom reagerar.  Visst var det så jag skulle göra?  Eller?

kissidor
7/10/20, 2:14 PM
#5

förmodligen är telefonen är inställd så att den bara tar laddning från datorn och du måste ändra så den beter sig som en medialagringsenhet så datorn känner igen den som en sån. tyvärr har jag ingen samsung till hands här och jag kommer inte ihåg var man går in för att ändra den inställningen. om du sveper med fingret från toppen av skärmen så du får fram aviseringslistan, det står ingenting där om vilken typ av usb-anslutning det är möjligen?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Kaj
7/21/20, 10:52 AM
#6

Vilket operativsystem har du på datorn?

Om du har en tidig version av Windows typ Win XP, Win 8 eller någon av de första versionerna av Win 10 så har Samsung haft problem där-

Vad som ska hända du kopplar in mobilen i datorn med USB kabeln är att att mobilen ska dyka upp som en media enhet (alltså inte en enhet med en bokstav) när du startar utforskaren Samsungs drivrutiner för äldre Windows versioner funkade inte där så mobilen dök aldrig upp.

Pröva och skriv Winver i sökrutan nere till vänster och notera vilken Windows version du har (om du nu har Windows förstås)

Annons:
Angel60
7/22/20, 11:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Så här ser det ut

Upp till toppen
Annons: