Googles algoritmer
Jag förstår mig inte på Googles algoritmer. När jag öppnar en ny sida i webläsaren på telefonen kommer det upp nyhetsflashar. Jag trycker "visa mindre av liknande innehåll" på material från skvallertidningar, konstiga sajtnamn som bara innehåller reklam, såna sajter där jag vet att jag inte kan läsa nåt. Och sport. De senaste veckorna får jag av någon anledning massort med notiser om sport. Jag trycker bort - men snart sagt alla Sveriges idrottsföreningar kommer upp.
Är det här.AI så är det verkligen fiasko.
#0: Går det inte att stänga av nyhetsflashar och reklam på mobilen? Det kan man göra på datorn. Själv använder jag Samsungs webbläsare och där får jag inte upp varken nyheter eller reklam.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Det vet jag inte, men vissa nyheter vill jag gärna ha. Tycker det är så otroligt märkligt dels att jag plötsligt får nyheter från alla Sveriges idrottsföreningar, och när jag säger nej till dem så kommer det ännu fler.
Men jag kanske skall börja med Samsungs istället, är så trött på Google. Bra idé, tack.