Datorn iFokus

Datorn

Etikettköp-och-sälj
Läst 3681 ggr
dragonstar
0

Liten lapptop Vilken?

Hej.

Jag ska köpa en dator/annat alternativ att ha när jag studerar.

De jag letar efter är en liten bärbar som väger ytterst lite och har en liten skärm. 

Den ska inte vara dyr under 4000 kr

Det viktiga är att den den funkar för studier, vilket då innefattar baspaket. Det är ett plus om den klarar av spel så som The sims, skyrim,och likande. 

Jag sak då ha den på universitetet och vill då kunna komma ut på nätet och skriva uppsatser på den.  Bra minne, och flera usb portar samt Minneskortläsare är ett plus. Vore även kul om man kan se film på den.

Just nu har jag en Dell som börjat ge upp.

Vilken dator rekomenderar ni?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Monarchy
0

Finns en enkel och billig lösning för dig.

Google chromebook.
Samsungs chromeboo finns på mecenat.se för 2500kr om du har mecenatkort.

http://www.dustinhome.se/product/5010675367/samsung-chromebook/
se videon längre ner i länken.

Du får 16gb lagring på datorn men 100gb i molmet. Vilket inte bara är mycket och väldigt smidigt och säkert. Du kan få tag i alla dina dokument överallt.

Datorn gör det grundläggande :)

även film.
Men riktigt spelande blir det inte av. 
Dock får ett säkert, smidigt, enkelt system

deeman
0

Vad man dock bör komma ihåg är att Chroomebooks är datorer med ett molnbaserat OS, alltså inte Windows. Chroome-datorn kös med ett Google Chrome likt OS där webbappliaktioner används vilket också innebär att man måste ha tillgång till Internet för att datorn ska fungera fullt ut.

I och med detta sk. "molnet" så innebär det inte ett problemfritt användande. Dock en billig lösning - men trots en billig peng så skulle jag överväga noga innan köp.