Byta från PCdator till Mac
Hej, jag har haft PC datorer i ca 30 år och men funderar nu på att byta till en Macbook. Men jag undrar om det finns nånstans där det det går att kolla om min gamla skrivare som inte har bluetooth passar till en ny dator ? Det är en Canon i-sensys MF8030Cn.
För att kontrollera om din Canon i-SENSYS MF8030Cn skrivare är kompatibel med en MacBook, kan du besöka Canons officiella webbplats för att se om det finns drivrutiner tillgängliga för macOS. Enligt Canons supportwebbplats kan du söka efter din specifika skrivarmodell och se vilka operativsystem som stöds.
Generellt sett kan många skrivare anslutas till en Mac via USB-kabel, och macOS kan ofta automatiskt identifiera och installera drivrutiner för många skrivare. Om det inte finns specifika drivrutiner för din skrivare på Canons webbplats, kan du också prova att använda generiska drivrutiner som finns i macOS.
Det kan också vara värt att kontrollera om det finns tredjepartsdrivrutiner eller programvara som kan hjälpa till med kompatibiliteten, som exempelvis Gutenprint, vilket är ett projekt som erbjuder drivrutiner för många skrivare på olika operativsystem.