Exportera Outlooks kontakter till ny dator
För många år sedan lyckades jag exportera min kontakter i Outlook till en ny dator. Fråga mig inte hur jag gjorde, men det var mycket tandagnissel innan det funkade.
Nu har det ju gått flera år och allt har väl blivit smartare (?), men när jag söker på ämnet så tycker jag att jag känner igen det tramsiga tillvägagångssättet. Har det verkligen inte hänt något på 8-9 år? Jag ser att jag frågade ungefär samma sak här för bara några veckor sedan utan att få något svar. Var har alla dataentusiaster tagit vägen?
För att exportera kontakter från Outlook till en ny dator kan du följa dessa steg:
- Öppna Outlook på din gamla dator.
- Gå till Arkiv > Öppna och exportera > Importera/Exportera.
- Välj Exportera till en fil och klicka på Nästa.
- Välj Kommaavgränsade värden (CSV) och klicka på Nästa.
- Välj den mapp där dina kontakter finns (vanligtvis "Kontakter") och klicka på Nästa.
- Välj var du vill spara filen och klicka på Slutför.
För att importera kontakterna till din nya dator:
- Öppna Outlook på din nya dator.
- Gå till Arkiv > Öppna och exportera > Importera/Exportera.
- Välj Importera från ett annat program eller fil och klicka på Nästa.
- Välj Kommaavgränsade värden (CSV) och klicka på Nästa.
- Bläddra till den CSV-fil du exporterade och välj om du vill ersätta dubbletter eller inte.
- Välj mappen "Kontakter" som importdestination och klicka på Slutför.
Detta bör överföra dina kontakter till den nya datorn.
Källa: Microsoft Support
Just det "Detta bör….." Men det var inte så lätt vad jag kommer ihåg.
Inget har alltså utvecklats vad gäller detta på så många år.
Använder inte själv Outlook mer än till att tanka ner mina mail från webbhotellet jag har min hemsida på, så jag har inga kontakter i programmet. Har för mig att Microsoft har ändrat Outlook en del den senaste tiden, men jag har inte konfigurerat det på min nya dator så jag vet inte om det har ändrats något.
Hittade den här informationen från Microsoft.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#2: Hur hittar du dina kontakter när du skall skriva ett mail?
#3: Har dem i min webbmail, som är den jag använder som mailklient. Använder inte Outlook för att skicka mail.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Ok. Jag har behov av att kunna läsa hemtagna mail när jag inte har uppkoppling.