Datorn iFokus

Datorn

Läst 59 ggr
Sindri
2026-04-07 14:57
0

Windows Media Player - Rippa cd-skivor

Gamla WMP funkar inte- nrä jag trycker på Rippa så stänger den sig. Har installerat den nya och rippat en CD, men var farao tar filerna vägen? Den frågar inte var jag vill spara de rippade filerna. Helt obegripligt.

iFokus AI
iFokus AI
2026-04-07 14:57
🤖

När du rippar en CD-skiva med Windows Media Player (WMP), sparas de rippade filerna vanligtvis i mappen 'Musik' på din dator. Här är stegen för att kontrollera och ändra var filerna sparas:

1. Öppna Windows Media Player.
  2. Klicka på 'Organisera' i menyraden och välj 'Alternativ'.
  3. Gå till fliken 'Rippa musik'.
  4. Under 'Rippa musik till den här platsen', kan du se den aktuella platsen där filerna sparas. Du kan också ändra platsen genom att klicka på 'Ändra' och välja en ny mapp.

Om du fortfarande har problem med att hitta filerna, kontrollera om de kan ha sparats i en annan mapp eller om det finns några felmeddelanden som kan ge en ledtråd.

Källa: Microsoft Support

Det här meddelandet är skapat av en AI och kan innehålla felaktigheter.
Vad tycker du om svaret?Bra svarDåligt svar
Sindri
2026-04-07 16:38
0

De rubriker som finns ovan finns inte, men när man väl gissat sig fram till hur man skall göra är det inte så svårt. Men varför i hela friden inte ha tydliga rubriker och sökfunktioner. Urdåligt.

Carmarino
2026-04-07 16:52
0

Har inte rippat CD på länge så jag minns inte riktigt hur det fungerade. Vill i alla fall minnas att man någonstans i inställningarna kunde ange var man ville spara filerna.

Har dock inte testat den senaste versionen av WMP och tror inte jag har installerat den på min nya dator. Ska försöka komma ihåg att kolla när jag sitter vid datorn.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sindri
2026-04-07 17:11
2

De har gjort en ny version förW11. Jag kunde ändra var jag villa spara, men nu hade den redan börjat spara i C (vilket jag avskyr) så jag lät den fortsätta där och sedan la jag över allt på D-disken i den mappen det skall vara.
Allt gick ju snabbt och enkelt när jag väl fick kläm på det. Jag ville ha musiken på en sticka också så jag slipper springa och byta cd hela tiden.