Vilken av följande lapptops
Hej vilken av följande lapptops anser ni vara bäst?
Dells latitude D600
Hp nx 7300 vista home
HP 6715s 3600
Mycket tacksam över svar
Nu har jag inte tid att kolla upp alla. Men om märket på datorn fick bestämma, skulle jag välja Dell. :-)
ok tack för hjälpen
putt
Jag hade inte valt någon dator med vista.
Vista har en massa problem och Microsoft vet om detta…de erbjuder t o m möjligheten att nedgradera till XP om man köper en dator med Vista förinstallerat. (gäller Vista business och Vista ultimate)
Vista verkar tyvärr bli en ny flopp för MS…så som Windows ME var en gång i tiden.
Det som talar för detta är följande:
När Windows ME var på gång att släppas så talades det om en massa nya funktioner som aldrig fanns med när de väl släppte ME….dessa funktionerna kom istället i Windows XP.
Microsoft kände sig tvingade att släppa något nytt, och det fort eftersom att de var rädda att tappa andelar.
Vista har samma varningssignaler…många funtioner som skulle göra Vista unikt uteblev och redan 2009 kommer ett nytt OS från MS….ett OS som har arbetsnamnet Vienna….vilket antagligen kommer att ett OS som fungerar och som har alla de funtionerna som Vista skulle haft….alltså samma fenomen som ME och XP.
Så ta det lugnt med att köpa dator med Vista och lyssna inte på säljarna i butiken om att Vista är så fruktansvärt bra och mycket bättre än XP…för de har inte en susning om vad de pratar om…de vill bara ha provision på det de säljer…sen vad de säljer är inte viktigt.
Jag har kört Vista ett tag nu och är helt nöjd med det. Känns absolut stabilt, inte som ME som kraschade varannan vecka.
Jag har inte haft några problem med drivrutiner, fast jag kör x64. Snabbare uppstartstider än XP. Sen kanske det finns säkerhetsluckor, det vet jag inget om, men användarupplevelsen är bra tycker jag.
//Oscar Sajtvärd för Segling iFokus
#4 Word! (kanske inte hela texten men din "point" iaf.)
MS har även förlängt supporten och stöd för updates till 2014 för Win XP så det hela talar sitt tydliga språk. Välj XP och du kommer få minst "bekymmer".