Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2562 ggr
annia1
2013-06-28 17:45
0

Mail program

Jag har en win7 pro dator och med det windows live mail 2012 och jag blir inte vän med mailprogrammet. Jag har flera adresser/konton och på varje konto så är det en inkorg, utkast, skickat, skräpkkorg och borttaget. 

Jag vet om snabbvyn och där kan man se alla mappar utom borttaget. Jag skulle även vilja få dit borttaget men hittar ingenstans att det går.

Så vet nån nåt annat mailprogram som funkar som windows mail som finns till vista. Jag har testat ett som heter sylpheed, men det passade inte mig. Har testat thunderbird men det har samma uppbyggnad som det jag har. Tänkte testa incredimail men den nedladdningen stoppade mitt antivirusprogram.

Jag har läst att man ska kunna ha windows mail det från vista på win7, men jag hittar ingenstans där jag kan ladda ner det. Hittar inte heller nå instruktioner hur man ska kunna få in det. 

Så nån som har tips på mail program eller vart jag hittar windows mail.

.

Zepp
2013-06-28 18:05
0

Det är Live Mail som är det som mest liknar Windows mail!

Sen så är det bara att dra dit Borttaget i snabbvyn.

Klicka på snabbvyer ute till vänster/ny mapp.. lägg till borttaget!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

annia1
2013-06-28 18:42
0

Tack för svar. Ska kika efter Live mail då.

När det gäller snabbvyer så får jag det inte att funka. Jag klickar på snabbvyer, högerklickar på den och sen klickar på ny mapp men i popupen som kommer upp så finns inte snabbvyer med som alterantiv. Jag har även testat att göra en sån mapp i ett konto och sen försökt dra till snabbvyn, men funkar inte heller.

.

Zepp
2013-06-28 19:01
0

Du hade ju redan Live mail?

Altså du klickar ju på en mapp i den ordinarie mapplistan.. för där har du ju Borttaget!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

annia1
2013-06-28 19:16
0

Jag som missförstod dig när du skrev live mail.

Sen vet jag inte om det blir missförstånd när det gäller borttaget. Ja jag vet att jag har borttaget på varje konto. Men jag vill ha en enda borttaget där alla borttagna samlas så jag slipper öppna varje adress för sig för att ta bort.

Alla andra mappar/korgar kan man få liggandes under snabbvyn så man bara behöver gå dit för att tex läsa alla olästa mail. Jag tycker det borde gå att även få dit en korg för borttaget. Jag tycker det är omständigt att behöva öppna varje konto just för att ta bort.

.

[Nathalie62]
2013-06-30 22:02
0

Konstigt att ditt antivirusprogram stoppade hämtningen av incredimail, det har mitt aldrig gjort och det är absolut inget "skadligt" med denna mailklient så om jag vore dig hade jag bara stängt av antivirusprogrammet tills du hade fått hem det och sen provat installera det, har använt detta i många år och tycker det är det bästa som finns 😃

Det finns också sådant du frågar efter och mycket mer.

annia1
2013-06-30 22:44
0

Jag kommer inte ihåg vad det varnade för. Men jag läste även på ett annat forum (när jag sökte efter mail program) att en fått med en massa skräp när den hade incrdemail. Nu var den tråden lite äldre så trodde att det hade ändrats, men när mitt antivirus varnade så fick det vara. Och med tanke på det nya adware som börjat bli så vanligt så vill inte ta onödiga risker.

Men jag har skrivit till microsoft och tagit upp det här med att borttaget är enda mapp/korg man inte kan få under rubriken snabbvyer så hoppas att dom lägger till det i windows live mailen så man slipper massa onödigt klickande.

.