Adress!
jag har en fråga som jag hoppas få svar på ganska snabbt. Om jag har en person som jag ska skicka ett mail till och mail adressen är kanske personens namn fast med en liten bokstav. När man sedan sitter och skriver mailet och får en stor bokstav trots att det inte ska vara det kommer det fram i alla fall? Jag menar blir det någon skillnad om man skriver stor bokstav trots att det är en liten på pappret?? Kommer det fram i allafall??
Det skall inte ha nån roll om du har stora eller små bokstäver i email-adressen.
Okej inte ens i början?? För jag har hört att mailet inte kommer fram då?
Alltså om jag skriver av en mail adress som har liten bokstav och jag får en stor så menar ni att det kommer fram i alla fall??
Vill inte verka tjatig men läste att vissa servar har så att om adressen är skriven med små bokstäver så måste man skriva med små bokstäver annars kommer det ej fram..men hur vet man det ??
testa maila til ldig själv med olika alternativ vettja
Men det kan inte ha att göra med mail adresser jag har gmail och ska skicka till någon som har home?
Om mailet inte går fram bör du få ett meddelande om det. Jag har Hotmail (Outlook) och får meddelande om mitt mail av någon anledning inte går fram.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Nej jag har inte fått något meddelande men det är en privat person jag mailar till och vet att han har semester så han kanske inte sitter framför datorn då eller har han inte den mejlen längre

Numera har jag för mig att det inte har någon betydelse.. det var förut när Unix var ledande som man vart tvungen att skriva små bokstäver!
Skicka en kopia till dig själv!
Annars så är det kutym.. sedan Unix-tiden, att alla adresser skrivs med små bokstäver!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.