Total systemåterställning - Vista?
Fabriksåterställning på en HP med Vista i, hur gör jag?
Pratade med brorsan igår som sa "Tryck F12 vid uppstart" kollade runt på google eftersom jag vill ha det på pränt med instruktionerna framför mig på annan dator innan jag gör något, och där sades det Tryck F11" vid uppstarten.
Vilket är det?
På HP-supportens sida hittar jag bara systemåterställning med hjälp av återställningspunkter, vilket ju inte återställer ALLT, eller så hittar jag bara för Win7…
Hjälp?
Edit: Eller är det så att det är win7 i datorn jag ska återställa?? *suck* Hur vet jag om det är vista eller win7?
Om jag inte minns fel så är det F11 som gäller men du kan även göra det från skrivbordet. På HPs hemsida hittade jag en utförlig beskrivning på hur man ska gå tillväga. OBS! Gäller inte stationära HP-datorer!
Hmm, behöver nog mer kaffe…
Startade om datorn och såg att det är Win7, då borde det väl gå att göra som beskrivs här:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=se&lc=sv&dlc=sv&docname=c01904676
Dvs direkt från Start/Alla program/Återställningshanteraren…
Javisst. Glöm inte att göra backup på allt som du vill ha sparat först.
Tack!
Absolut. Fick en lång lista av dottern på saker som nu ligger på ett USB-minne vid sidan av + en annan lista av sådant som idag finns installerat i datorn som ska tillbaka efteråt såsom Adobe och Chrome… :)
Jag brukar hjälpa bekanta med systemåterställning och de flesta brukar enbart tänka på bilder och dokument men glömmer lätt t ex epostkonto, kontakter, bank-id, e-legitimation och bokmärken.
Njaa, epost = hotmail och e-leg har hon inte än, men är glad att jag i sista minuten kom ihåg att kopiera hennes bokmärken. :)
Hittade inte vägen via startmenyn, fanns inget som hette Återställningshanteraren som kunde användas till fabriksåterställning, så det fick bli F11 i samband med uppstart istället.
10 minutes and counting… Får se om det tar ett par timmar till eller om det verkligen är klart på 10 minuter…? Känns lite *väl* fort.
Ja, 10 minuter tror jag är lite väl fort också, tror det tar ca 1 timme beroende på datorns kapacitet.
Den tuggar och tuggar:
"Programvaran installeras…"
märkesdatorer brukar ha mjukvara för att bränna en komplett kopia av c:\
gör det när datorn är återställd utifall hdd går sönder nån gång.