Windows 8 hjälp!
Jag fick en dator igår med Windows 8 på. Jag försöker att rätta till allt och fixa en annan webbläsare då jag inte tycker om Internet Explorer. Men då till mitt problem.
När jag använder någon annan webbläsare än IE så blir allt minilitet. Har provat ändra upplösningen på datorn men det blir bara oskarpt med allt då.
Någon här som skulle kunna hjälpa mig?
Skulle så gärna vilja kunna använda något annat utan att behöva zooma in i webbläsaren!
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt

Detta är ett känt problem med FireFox vers 20.x.xx
Pröva Chrome - den och IE skall funka
Om du vill fortsätta att använda FF så måste du ställa om Zoom level nivån.
Kolla detta tillägg till FireFox för att göra detta så du får värdet permanent och inte behöver ställa om varje gång du startar FF
Även detta tillägg är bra att införskaffa för att ställa om text
"När jag använder någon annan webbläsare än IE så blir allt minilitet. "
Spelar ingen roll vilken annan webbläsare jag använder. Annars använder jag alltid GC i vanliga fall.
-' Malin Hultman
Peak303 jag är lite osäker på vad du menar. Är det att du vill få bort det vit/gråa tomrummet så att internetsidorna visas över hela.
Jag har inte win8 så jag kan inte själv kolla, men jag har kollat på bilder på nätet och så där verkar både firefox och chrome se ut i win8. Har dock ingen aning om varför det ska vara så mycket tom yta.
När det gäller IE de flesta bilder jag såg så fyllde den hela utrymmet, men det fanns enstaka bilder som också hade tomt på sidor så i IE verkar det finnas nån inställning så man kan välja.
Jag vet inte vad jag ska söka på för att ev kunna hitta text gällande utseendet och om det i så fall går att ändra.
.
#3: Inte alls så jag menar. Det jag menar är att allt är minimalt. Det visas i mindre % än vad det ska göra. 100% på min W8 dator är som 75% på min W7 dator.
Det har alltså gjort att skärmen är betydligt större på en mindre yta eller hur man ska förklara det.
-' Malin Hultman

Skit i Foxen.. de utveklar inte den snabbt nog.. för att motsvara utvecklingen!
Men har du gott om tålamod så har de antagligen fixat så det funkar med W8, samtidigt som du köpt en dator med W9!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#5: Är inte bara firefox de problemet ligger i. Utan alla utom Internet explorer. Vilket är ett program jag avskyr.
-' Malin Hultman
Tillägget Nosquint som Kaj länkade till är ett jättebra alternativ, man väljer zoom och annat man vill ha enbart en gång och behöver sedan aldrig bry sig om det eftersom den sparar alla inställningar och man kan välja olika beroende på webbsidan. När man rensar historiken bockar man bara ur rutan att inte ta bort inställningarna, det behövs också bara göras en gång.
Jag har vant mig vid det nu så gör inte så mycket för mig längre. Var bara otroligt jobbigt till en början. :)
-' Malin Hultman
Har du Chrome, vilket jag rekommenderar, så håll in Ctrl och scrolla med musen så skalar du upp sidan.
Fungerar även på IE.
"Learn lots. Don't judge. Laugh for no reason. Be nice. Seek happiness."
#9: Har alla webbläsare. (iaf de vanligaste) Men har som sagt vant mig och stör mig nu på när där är för stora rutor!
-' Malin Hultman
Haha, jag hade - istället för att byta webbläsare - bytt operativsystem ;)
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)
#11: Jag är otroligt nöjd med W8 så jag skulle inte vilja byta bort de ;P
-' Malin Hultman