Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 3156 ggr
Yeahsussu
6

australiensiska eluttag

Nu är det så att jag kommer att åka till Australien i 4-5 månader med start från februari 2008. Men nyligen nämnde min käre far att de troligen har andra eluttag där och annan wolt. Hur funkar det då, om jag med en vanlig laptop härifrån pluggar i den i ett australiensiskt eluttag, sprängs den då eller?

JimJ
0

Det går att köpa en sak på t.ex Chlas Ohlsons, som låter dig koppla in Svenska uttag i bland annat Australien. Du hittar produkten genom att trycka här.  :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Yeahsussu
0

Ahaa, så då borde det vara "som vanligt" då? Så jag behöver inte oroa mig över att datorn exploderar eller liknande… :)

JimJ
0

För säkerhets skull, tycker jag att du ska prata med dom på Chlas Ohlsons om explosioner vid använding av denna produkt utomlands. Jag vågar inte ta något ansvar genom att svara på det. :-)

Lycka till med resan,
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

gurin
0

Adaptern ser till att du kan sticka in din propp i väggen. Den tar inte hand om strömmen som kommer ur den. Eftersom du har en laptop har du antagligen en trafo till den som har en stor tolerans på vilken ström som kommer in. Den klara antagligen allt från 110-240 och omvandlar det till det som datorn går på.

Du torde inte behöva bekymra dig om du köper den där adaptern på varuhuset.

mvh/gurin

andmag
0

Köpte adapter på plats och bara plugga in laptopen, funkade perfa.