vilken leverantör?
Jag har senaste tiden bara kopplat in mobil till datorn och använt Internet via mobilen. Men nu när abonnemangets bindningstid är över funderar jag på att minska ned till billigare, dvs mängden surftid dras ned. Men vilket mobilt bredband är bra att ha och kostar ej multum. Tänkte mest på vilken leverantör är pålitlig? Har just nu Telenor pott med surf. Klagar inte. Är helt okej och inte varit så struligt så jag kan fortsätta ett tag till. Men kanske finns bättre. Funderade på att fixa surf sticka igen. Hade tre för ca 3år sedan. Då var det bara strul och när de ringde mig för att hota om avstängning, vara otrevligt för att inse de hade ringt till fel person så har jag inte varit sugen för dom någonsin igen. Tele2/Comviq hsr bara segat så det går bort. Telia är lite dyrt men sett en del som rekommenderar. Samt hur är det med bredbandsboget? Sitter med laptop hemma. Har även med surfplatta på resor och jobbet. Blir mest forum, musik, enklare spel och film.till det funkar de flesta leverantörer, men jag har noll tålamod för mycket seghet och hack på uppkoppling.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Beror på vart du bor

Köp några olika betalsurf och testa vilka som funkar hos dig!
Köp de i din lokala affär, ICA, COOP, Willys eller liknande.
Täckningskartorna är mest ljug, Telias var den som stämde bäst med verkligheten.
Sen så spelar det mindre roll huruvida dina grannar har superhastighet och stabil lina, det räcker med att du sitter i fel rum för att det skall knasa.
Annars så är mobilt bara ett tillägg till fast.. kabel är outstanding!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Vill inte sitta och betala för två nät. Mertiden surfande sker på arbetstid och resa. Bor rätt centralt i västerås. Att det hackar och inte är optimalt på alla håll får man ta bara det inte sker för ofta. Har som sagt fungerar helt okej med att köra internet via mobilen i datorn. Men vill inte fortsätta på samma jag har nu. Utnyttjar inte mobilens abonnemanget helt så man betalar en hel del i onödan. Kollar mest på vilken leverantör som verkar strula minst. Haft en del strul med att sitta utan täckning i ett par dagar till att bli uppringt och utskälld av tre. Innan de inser att de ringt till fel person. Behagade inte ens ge en ursäkt. Så är det nån som har erfarenhet av bredbandsbolaget? Det är ende jag aldrig haft. Strulig otrevlig personal? Avbrott och en del strul på nätet?

Ja då är det Telia som gäller, de har bäst täckning.. men de delar master med Tele2, så då lär de ha samma täckning!
Vi delar nät med Telia och Telenor
Idag har vi 99,8% täckning. Vi delar 3G-nätet tillsammans med Telia och 4G-nätet med Telenor som i slutet av 2012 kommer täcka större delen av Sveriges befolkning. I stora delar av landet är det redan utbyggt.

En fördel om man har Telia är att de har fria surfzoner i olika resecentra och centrala delar av städer, shopingcenter osv.
Så reser man mycket är det en fördel.
http://blogg.telia.se/smartarevardag/2011/06/29/telia-forenklar-inloggning-till-surfzoner/
Man söker en gång och ställer det sedan att logga in automatiskt om det finns en sådan zon.
Då känner det igen ditt simkort.
Jag har ett abonnemang från Telenor, 15 gb surf för 79 kr/månad. Vet inte om dom säljer det abonnemanget fortfarande men du kan ju kolla..
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#6 Nej de har 12gb som mest och då för 399:-
#7 Ok ja det var ju liiite skillnad mot för det jag har haha.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se