Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 2908 ggr
mariapia
0

hotmail-hjälp

hej.jag behöver hjälp att komma in på min hotmail men när jag loggar in så säger de att jag antingen har fel användarnamn eller lösen men det har jag inte o sen att någon använder det redan.då måste jag verifiera att det är jag med någon kod som jag inte har.hur ska jag gå till väga?någon som vet?

beem
0

Menar du att det inte går med kan du inte komma åt ditt konto  som finns på samma sida som där du loggar  in ? 

Verifieringskoden verkar vara något nytt. I går la jag upp ett nytt hotmailkonto och då fick jag en verifieringskod. Det har jag aldrig fått förut - jag har flera gamla mailkonton.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

mariapia
0

ja jag kommer inte in.o precis man har ju ingen kod så hur ska man göra då?

beem
0

Det finjns 2 alt. - har du testat båda ?

När du la upp kontot fick du fylla i en alternativ mailadress och en fråga och ett hemligt  svar. Det ligger under det jag skrev i mitt inlägg.

Eller - logga in med engångskod som skapas via sms. Då borde du sen kunna byta lösenordet.

mariapia
0

OK.LOGGA IN MED ENGÅNGSKOD VIA SMS.HUR GÖR MAN DÅ?

beem
0

Ange mailkontot och mobilnummer så får du kod via sms.

Följ bara instruktionen som finns.

bamse6311
0

Det finns ju något i MS som heter tvåstegsverifiering men den måste man själv aktivera.

Det är då knutet till den dator man använder så att ingen från någon annan dator skall kunna ta sig in på kontot.

När man har aktiverat det så funkar det även det så att man för ett sms.

Då loggar man först in på sitt konto med sitt vanliga lösenord och direkt så får man ett sms med en sifferkod som man också måste fylla i för att få behörighet till kontot.

I övrigt så är det precis som beem säger att man har en alternativ mailadress och en fråga om hemligt svar.

Det där med hemlig fråga kan man själv skriva vilken fråga och svar man själv vill.

Dessutom så kan du precis som beem skriver komma åt ditt konto genom att få ett sms med en engångskod.

Angående lösenord så är det viktigt att skapa ett "svårt" lösenord och man skall ha olika lösenord för olika sidor och konton man använder.

För outlook/hotmail  så har jag ett lösenord och för gmail ett helt annat.

För båda kontona så har jag lösenord på 16 tecken och där blandar jag versaler och gemener samt siffror och specialtecken.

Faktum är att jag gjort dem så komplicerade att jag själv inte kommer ihåg dem utan har antecknat dem och måste ta fram anteckningarna varje gång jag behöver uppge mina lösenord.

Dessutom så gör jag nya lösenord med jämna mellanrum.

Nåväl TS mariapia, hoppas att allt löser sig för dig så att du kan komma åt ditt konto igen.

Bästa hälsningar,
Bertil

beem
0

Hur går det med mailen ?

Kaj
0

Gå till www.outlook.com

klicka på länken till "logga in med engångskod"
Ange din epostadress till outlook (hotmail) och ditt mobilnr som du kopplade till hotmail kontot (numermer outlook kontot) när du skapde det. Förmodligen ditt nuvarande mobilnummer.

Nu kommer du få en engångskod och kan logga in med hjälp av denna.

Byt sedan lösenord direkt i om du misstänker att någon loggat in med ditt konto.