hjälp? någon
haha, jag är sämst på att förklara.. Men ska förklara så gott de går helt enkelt.
Jag har en gammal data, som är helt konstig och seg helt enkelt. Använder den inte, men har haft den sen 2009 , bärbar. Så jag har helt enkelt enormt mycket kort där i, Nu snackar vi flera tusen bilder.
och de känns som att min data kan gå sönder vilken sekund som helst. Jag ska snart skaffa mig ett USB så jag kan föra över bilder. Men har helt enkelt inte blivit gjort än.
Men nu till min fråga, Finns de någon hemsida som man kan ladda upp bilderna så länge? och att dom inte kommer försvinna. De ska bara vara jag som har tillgång till bilderna såklart. Och att dom inte kommer upp på internet, fattar ni vad jag menar? helt enkelt en smidig sida man kan ladda upp bilder och att de sparas?
~
Det finns sidor, men tipset är att du skaffar en extern hårddisk att lägga dem på istället. Om det är flera tusen bilder kan du behöva mycket rum och att lägga upp dem på internet skulle nog ta oändligt lång tid.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Den första sidan jag kom att tänka på är dayviews.com, där man kan ladda upp bilder. Det finns ju inställningar där man kan ändra så att folk inte kan kopiera dina bilder, sedan kan man även ändra inställningar om vilka som kan se dina bilder/din dayview. Men vet inte om det är någonting för dig, men vad jag vet så ska man kunna ändra så att ingen eller bara vänner(som man lägger till) kan se din dayview.
Annars vet jag tyvärr inte :/
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Eller annars går det ju som #1 har skrivit att fixa en hårddisk, vilket är betydligt bättre än ett usb(som dessutom inte har så mycket plats, iaf inte lika mycket, om man nu har många bilder) och en hemsida. Tror jag i alla fall :)
#1 jo de är ju sant, har säkert runt 10000 bilder om inte mer?.. haha, De blir många kort på dessa år kan man ju säga. Men kommer ju självklart ta dom viktigaste korten.
#2 juste dayviews.com finns ju, för de är ''gamla'' Bilddagboken va? var otroligt länge sedan jag var inne där 😉 har egentligen aldrig tyckt om ''bilddagboken/dayviews'' men får la kolla runt läget på den sidan.
Om de inte kommer mer förslag. Men kan man lägga upp flera kort samtidigt? eller måste man ladda upp en i taget? :)
~
Oavsett får du räkna med hur många timmar som helst om du ska lägga upp dem online. Och där ligger de aldrig helt säkert.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#4 Japp, det är det haha! De bytte ju namn. 🙂 Man kan lägga upp hur många bilder man vill samtidigt! Det är bara att markera alla bilder man vill ladda upp som finns i mappen. Dock kan det ta ett litet tag, men det går ju att göra saker under tiden man väntar på att bilderna ska laddas upp! :)
Och förresten, menar inte att man kan göra saker under tiden på sidan, utan andra saker på datorn, hehe. ^^
Det finns även www.photobucket.com. Där kan du göra ditt album privat så att bara du kommer åt att se bilderna. Det funkar perfekt för mig eftersom jag vill kunna lägga upp bilder på internet för att kunna länka in de i bloggen. Dock är inte utrymmet oändligt där och har du väldigt många bilder som du vill lägga undan i originalstorlek kommer det ta lång tid och det är inte säkert att du får plats med alla bilder heller.
Jag lägger upp mina bilder på skydrive.
Nu får iofs nya användare bara 7 GB, jag har 25 GB eftersom jag hade skydrive innan de ändrade på det.
Ett annat moln som jag läste om häromdagen är Copy där man får 15 GB gratis lagringsutrymme och på det så får man ju plats med många bilder.
Som de andra har sagt så tar det lite tid att ladda upp bilder till en molntjänst men kan ju göra annat under tiden.
Sedan så sparar jag också på en extern hårddisk och cdon har ett väldigt bra pris på en sådan just nu, HÄR kan du läsa mer om den.
Bästa hälsningar,
Bertil

Som regel har man gratis utrymme att lagra från sin Internetleverantör!
Ofta 5 Gb, vill man ha mer får man betala som en extratjänst.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Dropbox är ett bra program, men bara 2Gb om du inte köper till dig mer. Dock föreslår jag en extern hårddisk.