Tillägg visas inte i adressfältet
Har fått nå drygt problem som jag ej kan lösa.
Mina tillägg som förut synts i adressfältet har gömt sig bakom en rullgardinsmeny (röd pil). Jag vill ha tillbaka de som det var förut (grön pil).
Det hjälper ej att gå in i varje tilläggs inställningar och välja "visa i adressfältet" för de blir dolda ändå. Jag kan inte dra och släpp i adressfältet heller.
För att ha hyfsad koll på vad som döljer sig på var sida jag besöker så måste jag kunna se dess tilläggs ikoner/varningar.
Jag kör senaste version av Google Chrome, och jag gissar denna buggen kom med den versionen, men man tycker ju att detta problem borde gå att lösa.
Jag kan inte heller hitta nå inställningar i Chrome gällandes detta heller.
Nån som vet hur man skall göra för att lösa detta?
Har du provat att avinstallera Chrome helt och installerat om det igen? Om det kanske har blivit något galet på vägen så att säga så kanske detta kan åtgärda det. Eller om du kan ta tillbaka den äldre versionen igen?
Hej
Nä jag har ej testat avinstallera Chrome helt.
Ännu sjukare. Sitter på jobbet nu med min stationära och där syns alla ikoner. -har senaste Chrome här 🤔
Det var ju märkligt. 😮men vad händer om du tar tillbaka den gamla versionen då?
Har ej testat men jag tror jag nu vet vad felet kan vara.
Jag testade nåt skräpprogram som skulle rensa bort skadlig kod om man har mm. Detta program vad det nu hette nollställde ju hela min webbläsare, och jag får nog installera om Chrome trots allt vad det verkar.
Men jag har ju backup på chrome via google så jag får ju samma kopia hemma som här, där det funkar.
Om inte det hjälper så har jag komplett backup av hela systemdisken.
Ibland är det dumt att vara för nyfiken. 😕
#4 Fast det är bra för oss andra! 😃
😃
ha ha ja så sant så 😂
#4, Då vart det nog det programmet som ställde till det, tråkigt när det blir så, ibland är det lätt att nyfikenheten tar överhanden 😉
Jo visst är det så, men man får se upp med vilka program man installerar trots rekommendationer på datorsajten.
Har installerat om Chrome men det bidde inte bättre.
Kom dock på lösningen själv. -varför Chrome gör olika saker på olika datorer vette tusan.
Hur som. Man sätter musmarkören vid den markerade pilen på bilden och en dubbelpil dyker upp. Då är det bara att dra adressfältet till vänster och mina kompisar i form av ikoner dök upp exakt där jag ville ha de. 😃
Sen är det ju bara att dra och släpp i den ordning man vill ha ikonerna.
Härligt att det löste sig till sist och bra att veta om man själv skulle råka ut för det någon gång 😃
Ja ibland så är lösningarna så enkla så de blir svåra 🤔
😃
#11, 😂