snackar inte svenska
Jag fick en dator av en slakting en valdigt bra och snabb laptop. Nu ar mitt problem som ni ser pa texten att den bara snackar engelska och det finns inga tangenter till dom tre sista bokstaverna eftersom amerikanerna beslutat att dom inte behovs.
Vet nan om det finns att hamta nanstans sa att man kan anvanda typ andra tangenter till dessa bokstaver? kollade microsoft men dom har bara sprakpaket och bara till Ultimate bla jag kor win7 home
Leo
Leo värd på Motorcykel i fokus
Tyvärr så ser jag ingen billig eller enkel lösning på ditt problem.
Om ÅÄÖ inte finns så är det en laptop mest troligt inte köpt i Sverige så inte så konstigt att ÅÄÖ inte finns! Men nej, vad jag vet så finns det ingen enkel lösning på problemet.

Tur du fick datorn ich inte köpt den.
Dinlösning lär vara att köpa ett externt tangentbord med åäö. Dessa finns billigt och trådlösa. Lite bökigt om man vill ta med en bärbar dator men det är enkalste lösningen.
Visst du skulle kunna "mappa" om tangenter så att du får in åäö men det lär bli väldigt svårt. Möjligen finns det program på nätet för att göra detta.
Ett annat sätt är ju att du helt enkelt ställer in operativsystemet på att ha svenskt tangentbord och sedan pröva dig framt ill var åäö hamnar. Du kommer då trolgien bli av med andra tangenter.
Längst ner till höger i statusraden har du språkfältet (givet att du har windows) - där kan du lägga till och ta bort språkDu kan även gå till startknappen och skriva "språk" eller om din dator är på engelska nu "language" och välja språkinställningar (language settings) och där konfigurera upp att du vill ha svenskt tangentbord. Det går att ha flera samtidigt och du väljer då vilket tangentbord du vill ha genom den lilla språk-ikonen längst ner till höger i statusfältet.

Har du en tangent som bara är prickarna över ö och ä? Såhär ¨ ? De använder jag på mitt danska keybord när jag skriver på svenska. Ringen över å har jag ingen lösning på, tyvärr.
Men kolla shift/Ctrl/Alt/AltGr + alla tangenter så kanske du hittar nåt.
Hatar cancer och älskar vårlökar.