Komplett eller Inet?
Jag ska köpa en ny bärbar dator och håller på och kollar runt. Men jag har ingen som helst kunskap i det här med datorer typ. Så känner mej alltid vilsen när jag kollar. Har skrivet ett inlägg har förut och fått hjälp lite med data tips. vilket jag uppskattar jätte mycket. Men nu undrar jag vilken sida som kan va bäst att handla från när man inte kan något om datorer Komplett.se eller Inet.se? Vem ger mest hjälp när man inte kan något så man kan va riktigt säker på att man får en dator som passar det man ska ha den till.

Netonet har bra grejor (=samma företag som SIBA så om du inte har en NetOnet butik i närheten har du kanske en SIBA butik - då kan du gå dit och kolla och prata med deras säljare). Netonet tar samma pris på nätet som i butik och det gör även SIBA.
När du väl hittat en dator som du tror skulle passa dig så kolla på prisjakt eller pricerunner du fram en lista på vilka ställen som har det lägsta priset (butik och på Internet)
Välj www.komplett.se
Hoppa över sidor som Netonent eller butiker som Siba, Elgiganten och liknande:
Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.
Jag köper alltid från Inet, bra support!
Inet alla gånger….har aldrig haft några som helst problem med dom och supporten är suverän

Inet.. för det ligger bredvid jobbet.. och de har egna tekniker!
Man kan bli förvänad ibland när man kliver in där.. de har folk anställda som vet hur en dator fungerar och är uppbygd! 😮
Till skillnad från Mediamarkt.. där visar det sig att jag är den som är mest kunning på datorer.. så det e inte ens lönt att fråga dem om något.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#5 inte så konstigt samma sak med Elgiganten till exempel 🤔 dom mupparna vet ju inte ens hur en hårddisk ser ut….
Personligen så är jag sådan att när jag bestämt mig för vilken produkt som jag skall ha så köper jag den där den är billigast.
Funderar till exempel på en ny lur.
Antingen så blir det en HTC OneX, SGS3 4G eller en Nexus 4.
När jag väl har bestämt mig så kommer jag att köpa den där den är billigast.
En femhundring hit eller är inte att förakta.
Så tycker åtminstone jag.
Bästa hälsningar,
Bertil
prisjakt.se
/Fridaybrew
Mediamarkt och Elgiganten vill jag inte köpa dator hos. Vänner har gjort det och inte fått någon vidare bra hjälp om det har varet fel på datorn typ.
Tänkte köpt från komplett först. Har hört en massa bra rykten om dom och pojkvännen har handlat där i från och säger att dom är super bra.
Men sen sa min bror att jag skulle handla från inet för dom är super bra.
Är man ute efter ett ställe med bra service tror jag man tjänar på att köpa på en datoraffär (live eller över nätet), det är min erfarenhet efter att ha handlat på både Siba och Elgiganten och nu senast på Inet.
Inet handlade jag på (nätet) och mycket nöjd med deras service.
De rekommenderade dessutom i ett fall en billigare dator än den jag först tittade på och de menade på att den absolut räckte för vad datorn skulle vara till.
Den erfarenheten har jag inte alltid av de andra elektronikkedjorna.
mvh Martin
Inet är kanon! 😃
Vänlig hälsning, Martin