HJÄLP! Ny dator och sims fungerar inte!
Jag har haft totalt 3 datorer, alla har jag köpt för att kunna spela The Sims och jag lovar er, jag har gått igenom det värsta. Allt ifrån röda blinkande väggar till att golvet ser ut som gigantiska pixlar.
Och nu har jag sparat ihop och köpt en bar stationär dator som ska klara sims utan problem, men det funkar ändå inte? Tror att det är något fel på grafikkortet för när jag bara installerar två sims (första och husdjur) så blir gräset i kartvyn svart? Och det går inte att ändra grafikinställningarna för efter att jag sparar så hoppar dom tillbaka till lägsta. Men om jag bara har grundspelet funkar det att spela, men dock inte med senaste uppdateringen, när jag installerar senaste uppdateringen så står det bara "the sims 2 har slutat att fungera" när jag klickar på spela.
Så kan någon gullig person förklara för mig vad som är fel? Är rädd att jag måste lämna tillbaka datorn och det vill jag inte. :/ Vill kunna ha alla expansioner och prylpaket samt eget innehåll.
Trist, har du testat att dra ner settings lägre än vad du har?
Har kollat lite på grafikkortet och det är inte gjort för spelande direkt. Det är som dom skriver i beskrivningen kontor och underhållning. de nämner inte spelande.
Dock tycker jag att Sims med relativt låga krav bör fungera på ALLA stationära datorer som säljs. Tyvärr är det inte riktigt så enkelt.
Detta är en av anledningarna till att jag undviker färdigbyggda datorer från stora kedjor. Jag köper hellre begagnat från någon dator geek som byggt den själv och vill uppgradera. Alternativt att bygga själv, men första steget kan vara att köpa en begagnad dator som någon byggt själv. För då slipper man garantier och sånt och kan byta ut de grejerna som man själv vill. vilket inte är möjligt i många datorer från större kedjor, utan att förverka garantin.
Hoppas det löser sig för dig!
/Fridaybrew
Det går inte äns att ändra grafik inställningarna, blir tokig! Och säljaren sa att datorn skulle klara sims helt utan problem..
Antar att jag måste lämna tillbaka den och köpa en ny..
Inte måste men iom att den inte uppfyllde det som säljaren sa så bör du lämna tillbaka den.
Be om hjälp på sweclockers forum, där finns det riktigt kunniga och insatta i spel och datorer och vad som är bra resp dåligt.
där kan man få tips om vad som är värt och inte värt pengarna.
Skriv så utförligt som möjligt redan från början, så blir det lättare för dom att hjälpa dig. Skriv hellre för mkt än för lite information. Du kan ju läsa andras inlägg och se hur de skrivit.
Lycka till.
Tips är också att diskutera saken med föräldrarna och låta dom veta hur du tänker och vad du försöker göra för att förbättra situationen.
/Fridaybrew

Mnjae.. Simms kräver väl inte så mycket egentligen?
Tror mer det handlar om det vanliga när det gäller spel, man måste hämta rätt drivare till det spelet för det grafikortet!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
MEn det är ett "M" i slutet av grafikkortets namn vilket brukar vanligen vara för laptopgrafikkort (M=mobil). Att det sen är slöa gddr3 minnen i en stationär NY dator 2013 är riktigt uselt. Försäljaren har sålt in det som en speldator vilket det inte är, dock fungerar det utmärkt till jobb och lite filmtittande, men inte spelande.
Grafikkortet är ett oem kort som det inte leverar så speciellt mycket drivisar till. Då är det bättre att få en dator som uppfyller hennes krav, vilket bör fungera inom hennes budget på ca 5500 kr.
/Fridaybrew
#5 Sims krävde väldigt mycket av din dator tidigare. Särskilt om du skulle ha alla expansioner och prylpaket installerade. Dels tar det säkert upp mycket plats på hårddisken och dels blir spelet ännu större per expansion. På Sims 2 på min dator gick det jättefort med grundspelet installerat men tog längre tid att starta upp samt byta vyer med fem-sex expansioner ovanpå grundspelet.
Kan tänka mig att The Sims 3 med upphottad grafik också kräver en del.