Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 868 ggr
Janca
2006-04-04 02:07
0

DVDdecrypt

Hej!

Tänkte om ni kunde lösa ett problem åt mig. När jag kör en film i Decrypt så får jag upp felmeddelanden om readme filer. Kan då gå vidare med försök igen eller ignorera. Vilket jag än gör så blir det bara en massa såna felmeddelanden. Vad tror ni det beror på? Vad göra? Dessutom tar det en evighet.

Hm, ska kolla när jag kör det igen exakt vad felmeddelandet var…

Testar jag istället med DVDShrink, så kommer det upp ett felmeddelande där också: datafel (CRC-fel, Cyclic Redundancy Check). Sen avbryts allt. Vad är detta då?

Ursäkta mina dumma frågor, men jag är helt grön på dessa program.

Ha det!Cool

Cartman
2006-04-04 02:27
0

Japp, normalt sett beror detta på skitig skiva. Börja med att skölja skivan i hett vatten, sen tar du Yes eller annat state of the art diskmedel på fingret å gnider in skivan med detta. Gnid och gnid som du aldrig gjort förr. När skivan är genomgniden sköljer du av denna med hett vatten. Till sist tar du helst hushållspapper och torkar av skivan från centrum och utåt tills allt vatten och lösningsmedel är borta. Blås bort papperskvarlevorna. Skivan bör nu se skinande ren ut. Men precis som när man städar hemma så finns det alltid en fläckjävel kvar varvid jag brukar ta fram det tunga artilleriet, stämjärnet. Men denna metod är inte att rekommendera för CD-skivor. Toucha lätt med nageln så försvinner det lokala problemet. Skölj av skivan snabbt igen och torka av. Förvånad om inte detta funkar.

[slo]
2006-04-04 04:30
0

… och är det repor på skivan så byter du ut diskmedlet mot tandkräm.

Janca
2006-04-04 15:50
0

Felmeddelandena jag får på decrypt är

Interpretation: Check Condition

Interpretaion: Read(10)-Sector: 245840

Interpretation: Unknown

Ska testa att rengöra skivan. Hade inte aning om att det gick att spola den i vatten. Förstörs den inte då??

mans
2006-04-08 16:13
0

Nej, absolut inte. Vatten går jättebra att använda, jag tvättar ofta skitiga skivor med gott resultat.

Var lite försiktig vid gnuggandet bara, så du inte repar skivan i onödan.