Allvarlig bugg drabbar alla versioner av IE
Viktig information!
Microsoft bekräftar allvarligt säkerhetshål i samtliga versioner av IE och arbetar på en uppdatering.
Microsoft meddelade i går att hackare utför attacker som utnyttjar ett känt säkerhetshål i företagets webbläsare.
Han tillägger att Microsoft arbetar för fullt med en säkerhetsuppdatering för IE.
Enligt Andrew Storms på säkerhetsföretaget Devops kan det vara ett mycket allvarligt problem då det gör det möjligt att genomföra så kallade snabbattacker mot samtliga versioner av IE.
Till dess att en säkerhetsuppdatering är klar har Microsoft släppt en tillfällig buggfix som kan installeras från företagets Fixit-verktyg. (Skrolla längre ner på sidan så finns Fix it där)
Buggfixen tar inte bort säkerhetshålet, men skyddar användarna mot den typ av attacker som Microsoft upptäckt hittills. Det säkraste alternativet är därför att använda en annan webbläsare till dess att en säkerhetsuppdatering finns att ladda ned från Microsoft.
Källa
http://www.idg.se/2.1085/1.523534/allvarlig-bugg-drabbar-alla-versioner-av-ie
Bra att du varnar Nathalie62, kanske många som inte har läst.
Läste också det på idg.se sent igår kväll men "dum" som man eller åtminstone jag är så sitter jag här idag igen med IE10.
Har kollat update manuellt men där finns fortfarande inget.
Nåväl, har ju Chrome också så jag får gå över till den direkt.
Tack för påminnelsen.
Bästa hälsningar,
Bertil
#1, Det är inte lätt att tänka på allt Bertil 😃 jag ska dock försöka hålla tråden uppe så folk är vaksamma i alla fall.🙂

"A couple additional notes: The Fix-It solution only works with 32-bit versions of Internet Explorer, and you must first apply the cumulative update for Internet Explorer from last week’s Patch Tuesday (MS13-069)."
Hämtat härifrån
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#3, Bra där Halvdansken 😎