Inkompatibel skrivare
Jag undrar om det går att komma runt att en skrivare är inkompatibel med datorn.
Datorn jag har är win7 pro och skrivaren är en laserskrivare brother HL-1040 600 dpi. Och jag får det inte att funka.
Jag klickar på lägg till skrivare. Låtit windows update ta fram alla alternativ som finns och där finns min skrivare med, men ändå så blir det inte att funka. Jag har även provat med HL-1040
Går jag in på microsofts sida över vad som är kompatibelt så står det att min skrivare är inkompatbil med win7.
Jag har varit på brothers sida och där finns inte min skrivare med.
Så går det att komma runt så jag kan få skrivaren att funka i alla fall för det är en bra skrivare. Tycker det är onödigt att köpa en ny skrivare för jag skriver ytterst sällan ut nåt.
Visste inte vilken grupp.
.
Kan det vara drivrutinerna som fattas ändå?
Tack för svaret.
Blir lite bakvänt svar. Jag har provat allt jag kan komma på. Jag har även flyttat usb kabeln till andra uttag och inte fått det att funka. Nu efter jag läst ditt svar och läst på länken så funkar det.
Enda jag gjorde var att jag satte tillbaka kabeln till den usb-port den satt från början och då installerade den sig själv precis som den ska göra.
Så hållit på flera dar och krånglat hit och dit och sen bara läste på din länk sen funka det. Bara hoppas det fortsätter funka nu.
.
#3, Det är underbart när det är så enkla lösningar 😃skönt att det fungerar nu annia.
Bara bli lite vansinnig först.🤪
.
#5, Det händer alla förr eller senare 🌺