Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1254 ggr
Hawknestgrove
0

Varför vitt i högerkanten?

När jagkör fokus i lappetoppen, så är det vitt i högerkanten. Allt syns,men det är ett helt vitt fält. Vaför det? Grr…. föröker få in print screeen på vista, så ni kan se,men jag kan inte……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

JimJ
0

Du menar att det är vitt åt höger efter höger-menyn? Det ska det vara. :-)

Hawknestgrove
0

Exakt Jim. Allt syns, som ska synas, men det är klart ormatet påskärmen är ju annorlunda….. Please, uppfriskning i hur jag fixar print screen…Men Vista, alltså……

JimJ
0

Jag tyckte också iFokus såg konstigt ut när jag fick min skärm och kunde öka upplösningen till 1280x1024. Det ser så tomt och kompakt ut med det stora vita mellanrummet på höger-ramen. :-)

Jag kan ingenting om Vista, men är det inte bara att trycka på Print-Screen knappen och sedan klistra in bilden i Paint eller annat bild-program? :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Hawknestgrove
0

Ja det var det….. Finns paint i Vista?

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

haha!

pentsium
0

det blir så för att iFokus är anpassad för folk som har lägre upplösning på sin skärm ska slippa att ha en rullningslist i horisontell riktning, därför om man har en högre upplösning så blir det ett tomt fält längst till höger

JimJ
0

Såhär ser det ut för mig. :-)

Man borde kunde dra iväg höger-ramen åt höger, som man kan göra med vänster-ramen. :-)

Hawknestgrove
0

Ungefär samma grej alltså

Petersen
0

Vad är egentligen problemet :) Bara att dra ihop broswern så får man ju även lite extrayta på köpet, se så fint Pippi & Herr Nilsson kikar fram där, nu kan jag hela tiden ha koll på dom så det inte busas & hålls på :)

Kaj
0

Om du ställer om din upplösning till 1024 eller 800x600 så fylls hela skärmen. Men då förlorar du i upplösning. Detta är alltså precis som det skall vara. iFokus fyller upp så ,mycket som behövs men för skärmar med stor upplösning så blir det då utrymme över till höger.

I vista har du även en föstorningsknapp längst ner till höger i din webbläsare. Om en webbplats är anpassad kan du förstora allt på skärmen.

Ja paint finns i Vista. Gå in under start och leta. Tror den finns under mappen tillgägg eller verktyg eller något sådant.

Vista kommer även med en funktion som heter utklippsverktyg. Med den kan du ta skrämdumpar på hela eller delar av din skärm. Du går till din websida eller ditt program. Aktiverar skrärmutklippsverktyget. Nu är det bara att markera det område du vill ha en skrämdump på och spara som en bildfil.

JimJ
0

Zoom-verktyget finns även i Windows XP om du kör Internet Explorer 7.0. :-)

Kaj
0

Helt rätt jim. Det är Internet Explorer som har förstorningsverktyget. har inget med Vista att göra som jag nämnde

Hawknestgrove
0

I vista har du även en föstorningsknapp längst ner till höger i din webbläsare. Om en webbplats är anpassad kan du förstora allt på skärmen.

Ok, det är därför jag inte hittar den i Eldräven då….

jo då, jag hittade Paint. men petersen, såna extravaganser vågar inte jag mig på. rätt vad det r så har jag säkert tappat bort både adressfält och alltihopa och får skrika på Kristoffer.