misshandlad dator, lite hjälp
Jag har en, igentligen inte så gammal men väldigt misshandlad dator.
Nu har den gett upp, men optimist som jag är så hoppas jag ju på att få igång den, för ekonomi till någon ny dator har jag tyvärr inte och jag tror min käre far vill ha tillbaka sin för sig själv.
Den låter väldigt illa när jag startar den, blåste rent den från damm i förhoppningen om att det kanske skulle kunna bli lite bättre, men icke.
Så fort jag startar den föreslår den en startreparation eller att starta den normalt. En startreparation fungerar inte och när jag ska försöka starta den normalt kommer det upp "Bootmgr saknas" och sen föreslår den en omstart.
Jag har provat att trycka på F11 vid uppstarten för att kanske lyckas med att återställa den till fabriksinställningarna men det vill den icke.
Google hjälper inte heller till särskillt mycket och mina kunskaper brister här.
Någon som har lite smarta tips?
Windows 7, om det är viktigt att veta.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Låter lite som en trasig hårddisk?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#1 Mao inte så mycket att göra?
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Om du får det felmedelandet så betyder det att startsekvensen på hårddisken saknas, den som automatiskt läses in vid varje uppstart för lagra i arbetsminnet hur din hårddisk ser ut.. och hur den skall läsas för att man skall kunna ladda in operativsystemet!
Gör en factory reset!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.