ASP program med highlights
Nu håller jag på att lära mig ASP för fullt, men jag behöver ett bra program att programmera i, notepad duger inte då .ASP filerna börjar bli på tok för långa i innehåll. Highlights av koden är självklart ett måste. Har ni något tips? :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Varför inte lära dig ASP.NET istället? ASP Classic är det väl ingen som använder längre sedan .Net kom 1999.
Hur som helst, oavsett vad du väljer kan du använda Visual WebDeveloper Express. Det är gratis och finns hos Microsoft MSDN.
Mvh // Johan
Jag har faktiskt ingen aning om vad det är för någonting jag lär mig. Men vad det än är, så blir det väll ändå grunderna? Det är alltid grunderna som är det viktigaste till en början. :-)
Notepad++ var det nån som rekommenderade och som highlightar kod.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Tror även att DreamWeaver fixar highlighten, men håller man på med ASP.NET (eller Classic ASP) så är Visual Studio oslagbart eftersom det är utformat efter exakt det.
Det går inte att programmera utan IntelliSense, dvs. att man får upp förslag på objekt, egenskaper och metoder medan man skriver.
Man lär sig liksom kortaste möjligigaste väg till det man vill. Så t ex Respnse.Write() är alltid Resp
I VS kan man också debugga sin kod vilket ju är lika nödvändigt för en programmerare som luft är för vanligt folk.
// johan
Mvh // Johan
Jo, DreamWeaver fungerar utmärkt, men jag trivs inte att koda i det av någon anledning. Tidigare körde jag Zend Studio, men det har inget stöd för ASP.NET.
Men jag installerade Visual Studio och är nu hel-nöjd. Tack Johan. :-)