Kommer inte in i datorn
Jag hade tänkt sälja min mini PC Acer Aspire One Happy och skulle då göra en fabriksåterställning av den… Är helt bet när det gäller datorer så jag klantade mig.. I slutet av återställningen skulle man skriva in nytt användarnamn och lösenord och jag hoppade över att skriva i lösenordsrutan då jag inte ville ha med lösen. Det var tydligen obligatoriskt!
Nu går det inte logga in då den säger att användarnamnet eller lösenordet är fel. 😭
Det är Windows 7 starter det handlar om, jag har ingen Windows-skiva och datorn har ändå ingen CD-läsare.
Någon som vet vad man kan göra?
😕

Jag har inget lösen på mitt användarkonto.. däremot på mitt adminkonto!
Såå om du inte har adminrätt så kommer du ändå inte ha mycket nytta av datorn.
Gör en ny ominstalation!
Har du testat utan något lösenord.. dvs tom ruta?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag vet inte om man ens kan ha fler användarkonton i win 7 starter men även om så vet jag inte hur man kommer åt adminkontot? När jag gjorde återställningen kom det bara upp att man skulle skriva in nytt anvädarnamn och lösen.
Kan inte göra någon ominstallation, kommer inte in i datorn och har inget operativsystem att formatera om med… Man måste ha ett på sticka vad jag förstår eftersom den inte har någon cd-läsare.
Ja jag har provat med tom ruta, har provat allt möjligt 😕
Lite lustig att det inte går att komma in i systemet då du valde att lämna den informatioen blankt.
Det du kan prova skriva är "admin" som användarnamn, lämna lösen blankt och tryck enter.
Alt. "admin" som användar id och "0000" som lösen.
Eller gör en ny fabriksåterställning med anv.id och lösen, typ admin och 0000.
Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.
#3 Tack, jag ska kolla igenom de sökresultaten.
#4 Jag vet, det borde väl vara tvingat att ange lösen isf. Men jag vet inte om jag råkade komma åt någonting?
Okej jag ska prova. Jag har redan provat skriva admin eller administrator och lämna lösen blankt och det fungerade inte, ska prova de andra också.
Kan inte göra ny återställning för kommer inte in i windows, jag gjorde den via kontrollpanelen. Den har ingen cd-läsare och jag vet inte hur man gör då?

Man brukar göra fabriksåterställning från booten innan operativssystemet laddas in!
På många datorer är det F11 man trycker.

Mnäe.. det där ser ut som BIOS.. inte factory reset som man kommer åt med en annan tangent.. vanligt som sagt med F11!
BIOS är inställningar av hårdvaran på moderkortet.. och lite annat.. innan operativsystemet laddas in.
#12 Haha okej…. Snacka om bet man är 😞
Händer ingenting när jag trycker F11 😕
Aja svårt att ge mig hjälp när jag är så okunnig… Ni behöver inte göra er besvär…

If the problem persists, use the recovery software to restore Windows to the original factory state:
- Make a backup of personal data, as the recovery process will erase all your files, such as email and photos.
- Power on your computer. When the Acer logo is displayed, press and hold the ALT key while pressing repeatedly the F10 key. Release the keys when a message displays that Windows is loading files.
- After the system recovery program has loaded follow the prompts to reinstall the operating system.
#14 OMG Nu går det 😃
Tacktacktacktacktacktacktack!!!
Okej nu skäms jag lite, men vad glad jag är 😃

Glöm nu inte admin och lösenord!
#15 haha nej då, inte igen!