Batteri? [Ritplatta].
Som jag har sett så har ritplattor batteri i sig, har alla det?
Min ritplatta har nämligen slutat funka helt och vi har bytt batteri i pennan och starta om allt men inte funkat.
Tänkte köpa ny tills jag såg att självaste plattan kan ha batteri så känns onödigt ifall man kan ha användning för den igentligen..
Har en vanlig Trust ritplatta! :)
Är den gammal? Hur länge har du haft den? Slutade allt bara fungera helt plötsligt?
Om samtliga ritplattor har batteri vill jag ha osagt men finns det möjlighet att byta ut det i så fall?
Nej, mindre än 1år! Haft den enda sen jul.
Ja, den sluta bara funka, ar inget kvitto kvar heller :[
Den lyser osv men funkar inte när man tar pennan på plattan.
Då borde det finnas garanti kvar och är det så att batteriet slutat funka borde du ju kunna få ett nytt.
Men alltså går det utan kvitto? :/
Du kan ju prova där du köpte den, kanske har dom kvar det i systemet.

Eh.. varför har du inte elsladden i?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Inte alla ritplattor har batteri. Bara de som är trådlösa har det. De andra tar ström från själva sladden som är kopplad till datorn. Det kan vara så att du behöver ta ner själva drivrutinerna för din ritplatta igen. Ibland så försvinner drivrutinerna av någon anledning. Det har det hänt för mig ett par gånger.
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se
Ok.
Vi har bestämt att köpa en ny bättre än att hålla på med denna :)
Men #7, hur menar du med drivrutinerna?
Ibland så har det för mig försvunnit drivrutiner (det är ett litet program som gör att ritplattan och datorn kan kommunicera med varandra) och då slutar ritplattan (eller annan hårdvara) att fungera som det ska. Kan ju vara ett sådant problem du har.
Du kan ladda ner Trusts drivrutiner här, du får då skriva ner vilket item nummer du har på ritplattan så att du kan få ner rätt drivrutiner.
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se
Funkade inte.. :[
Liten fråga, kan kanske vara det, hur sätter man på nytt stift? Åker ut hela tiden och vet inte om jag måste öppna upp något.