Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 2132 ggr
beem
0

F secure on line safety ej kompatibelt....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu testar jag F-secure virusskydd. Efter installationen kommer följande text upp:

F-secure On Line Safety från F Secure Corporation är inte kompatiblet med de  förbättrade säkerhetsfunktionerna i internen explorer och har därför inaktiverats

Under textrutan som visades längst ner på skärmen fanns en länk till Microsoft men den hann jag inte klicka på. Jag försökte googla på textens meddelande men får ingen träff.

OP Windows 8.1

Vad innebär det ?

Sorg är kärlek som blivit hemlös

[VSK]
0

Operativsystem Windows 8.1

Zepp
0

Det den molnbaserade säkerhetsfunktion som inaktiverats.. har för mig IE10 har det.. eller om det är WIN8?

http://www.f-secure.com/sv/web/home_se/internet-security

Du kan lägga in Norton DNS i stället, filtrerar dina DNS-sökningar!

http://dns.norton.com/dnsweb/dnsForHome.do

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

beem
0

Är Norton DNS en molnbaserad tjänst menar du. Fungerar den ihop med F-secure då ?

Zepp
0

Japp, den filtrera dina DNSsökningar.. genom deras databas och söker du på en skum adress så får du ett varningsfönster i stället!

Frågan är om inte W8 har detta inbyggt.. eller IE10?

Haha sökte komunens hemsida.. och fick varningen att det var en känd spridare av virus!

Mailade deras säkerhetsansvarige, det var en dator i deras nät som var infekterad och spred virus.

Har själv F-secure då det e gratis när man har Telia som ISP!

Själv är jag mer förtjust i Symantecs produkter.. man kan mickla mer själv!

beem
0

Jag testar F-secure 30 dagar gratis.

Jag testade Kaspersky först, vilket jag var väldigt nöjd med,  men blev så irriterad på deras support. Jag har väntat 2 dagar utan svar och satt utan virusskydd. Något hände vid uppgraderingen till Win. 8.1 - problem som redan fanns mellan Kaspersky och Windows 8 - beta.

Jag ska köra F-secure nu ett tag men vill helst ha alla tjänster från samma.

Zepp
0

Ja jag har då inga problem med F-secure.. men jag har bara haft det i 5 år än så länge!

Får jag fråga vad din ISP levererar.. har sett många som levererar just F-secure.. fast i bland kan de kalla det för något annat!

Som hos Telia, där heter det Telia säker surf!

Grejen är de ofta har ett bra pris på grundskydd, och man får det på samma räkning.. och har bra support!

beem
0

Jag har funderingar på att ta det via breedbandsbolaget. De har Panda. Jag är lite tveksam till det pga att jag läst att det segar ner datorn. Det gillar jag inte.

En sak som jag upptäckte nu med F-secure det är att de har ingen egen brandvägg utan använder sig av Windows som inte är helt bra enl. vad jag läst.

Zepp
0

De kör Windows och har pålägg på detta!

Dvs det är dumt att uppfinna hjulet en gång till.. däremot kan man förbättra det med lite finesser!

beem
1

Idag  köpte jag F secure efter att ha testat det nästan 1 månad.  Jag beställde via deras hemsida och valde betalning mot faktura - ingen avgift tillkom. Jag fick en länk i mail nästan omgående och en nyckel till programmet. Ung. 15 min. senare kom fakturan i ett mail.

Så smidigt. Jag är jättenöjd.