Licens virusprogram
Vid köp av licens står det tex - gäller 3 PC 1 år. Innebär 3 PC att den inte kan användas i surfplatta ? Efter 1 år ska det förnyas. Blir det ett nytt program med pris i nivå som det jag nu köper eller förnyas det till lägre pris. JG hittR ingen info om just detta………….ellef så är jag dålig på att söka. Mina val är nu Panda, Kaspersky ellef f-secure.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Panda Global Protection är anpassad för samtliga enheter, efter licenstiden förnyas det oftast till ett billigare pris.
De andra antivirus programmen kan jag tyvärr inte uttala mig om då jag har lite koll på dom.
#1 Då har jag lite koll på Panda. Tack för det.
Jag avvaktar och hoppas någon känner till Kaspersky och F-secure.
😃
Hej.
Kaspersky får ofta "Bäst i test".
HÄR test i PcFörAlla från Mars detta året och även i det testet får Kaspersky "Bäst i test".
F-Secure plus andra är också med i testet.
Bästa hälsningar,
Bertil
#4 Ja Kaspersky verkar vara riktigt bra men det är också dyrast.
Vad jag än väljer ska jag nog ta på 1 år och 1 licens för att testa om jag gillar det.
Tack för länken.
Jag kör nu en 30 dagars free trial av Kaspersky Pure 3.0. Det är jättebra att få testa innan man köper. Kaspersky påminner mycket om Avast så jag känner mig hemma.
Om ni funderar på att köpa virusskydd så ska ni kolla för det kan finnas gratis test i 30 dagar.
#6, Jätteskönt att du fann något som passade dig beem. Det är alltid bra att köra testversioner först så man vet om det är till belåtenhet.
#6 beem
Kul att du har hittat ett som passar dig och som du dessutom känner dig hemma med.
Visst så är Kaspersky det dyraste på marknaden men som sagt så kommer det oftast också bäst i test.
Tror faktiskt att jag skall ta en test på det när min trial på AVG går ut om 10 dagar.
Hade ju tänkt återvända till Avast free då men man kan vara kul att testa 30 dagar med Kaspersky och se hur jag gillar det.
Bästa hälsningar,
Bertil
Mitt test av Kaspersky utföll inte så bra. Jag fick problem och mailade dem för ca 3 veckor sedan - svaret kom i dag. Kaspersky är inte kompatibelt med Windows 8.1 skriver de i sitt mail - men de jobbar på att förändra.
Den dåliga supporten gjorde att jag valde F-secure.
#9 Ojdå, det var ju illa att de inte stödjer 8.1 ännu. Men det kommer nog snart. Har du förresten testat Microsoft egna antivirus program Microsoft Security Essentials, ganska bra enligt mig.
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se
#9 Razzora
Microsoft Security Essentials får numera oftast underkänt av recensenter i de flesta tester och även Microsoft själv har på den senaste tiden avrått från att endast förlita sig på det.
Förklaringen till detta är också ganska enkel.
När MS för några år sedan kom ut med sitt gratis Essentials för Windows så var det ett ganska bra program men samtidigt så slog det undan fötterna för alla de som tillverkade Antivirusprogram för Windows.
Vaken de som använder OSX eller Linux har ju sett något behov av ett Antivirusprogram så alla de här tillverkarna har ju mer eller mindre skräddarsytt sina program för Windows.
Därmed så började MS själv att göra sitt Essentials sämre och sämre i förhållande till andra Antivirusprogram.
Nåväl, man skall ju använda det Antivirus som man har själv förtroende för.
Här nedan lite olika länkar där man kan läsa mer om Antivirusprogram och Essentials som numera med Win8 enbart heter Defender.
Bästa hälsningar,
Bertil