µtorrent fråga

peer A peer is another computer on the internet that you connect to and transfer data. Generally a peer does not have the complete file, otherwise it would be called a seed. Some people also refer to peers as leeches, to distinguish them from those generous folks who have completed their download and continue to leave the client running and act as a seed.
seed A computer that has a complete copy of a certain torrent. Once your client finishes downloading, it will remain open until you click the Finish button (or otherwise close it.) This is known as being a seed or seeding. You can also start a BT client with a complete file, and once BT has checked the file it will connect and seed the file to others. Generally, it's considered good manners to continue seeding a file after you have finished downloading, to help out others. Also, when a new torrent is posted to a tracker, someone must seed it in order for it to be available to others. Remember, the tracker doesn't know anything of the actual contents of a file, so it's important to follow through and seed a file if you upload the torrent to a tracker.

Talet inom parentes anger hur många seeds/peers i svärmen trackern (server) känner till, talet utanför anger till hur många seeds/peers du är ansluten. Svärm = seeds+peers.
Tack Cartman!
Då kommer så klart en till fråga :-)
Hur gör jag för att koppla mig mot fler seeds och peers? För det borde väl ha betydelse för nerladdningshastigheten?
Tom
Jag rotade runt och hittade svaret själv. Av någon anledning var seeds och peers begränsat till 4 stycken. Inte konstigt att det gick segt…
Tom
Tom, om du använder dig utav en publik tracker, som exempel thepiratebay. Begränsa då uppladdnings-hastigheten till 5kb/sec eller mindre, samt antalet tillåtna seed-slots till 5. Då behöver inte andra internet-beroende applikationer gå segt. Begränsa även nedströms hastigheten och spara 50 - 100 kb/sec. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Jag tror inte du kan bestämma själv hur många peers/seeds du får aktiva.
Torrent fungerar så att ju fler som samtidigt laddar från dig och dina filer dessto fler peer/seeds kopplas in på dig.
Har du bara en eller ett par filer som du delar så kommer din hastighet aldrig bli så där jättehög eftersom det då blir ganska få som kan ladda delar från dig.
Ett annat sätt är även att använda torrent sökmotorer. Där ser du hur många peer/seeds som finns för filen. Välj den torrent som har flest. Men som sagt först när du har rätt många filer och då även populära som du vet andra kan vara intresserad av så komemr din hastighet att gå upp.
#6: I µtorrent finns en funktion som låter dig bestämma antalet seedare och leechare. :-)
Det blir inte mindre seedare man kan ladda ifrån på en torrent-fil, bara för att man har begränsat leechare. Man behöver inte seeda en enda fil för att få kunna annsluta mot alla seedare.
Jag har begränsat till 5 leechare hos mig och max 2 aktiva uploads åt gången. Ändå laddar jag ned i full hastighet, utan problem. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Försökte ladda ner utorrentt, men fatttade inte vad man skulle göra med programmet. helt obegripligt. så jag får hålla mig till Lime wire. Där hamnar i alla fall låtarna där de ska.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#8 du ändrar vart filerna hamnar efter du tankat ner dom via preferences (det gula kugghjulet i övre delen av programet), sedan går du till menydelen downloads och letar upp din downloadmapp från "bläddra" knappen till höger om adressfältet.
hoppas du vågar prova igen =)
HAr Azureus! Hjälper ju inte!
Jag är en sån som behöver en manual som passar en femåring… Det är därför Limewire är så bra för mig. Ok, jag är rätt haj på engelska, men är så glad när det finns grejer på svenska. Ok, Banditbukten använder jag ibland också, det går sådär….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....