fel på teliamail
Jag har adsl och ett mailkonto hos telia och fick för någon tid sedan några nya uppdateringar man skulle göra men märker nu när jag skulle skicka mail med teliamailen via outlook express där jag gjort ändringarna att de inte går att skicka får detta felet
Servern stöder inte SSL-anslutningar. Konto: 'mailin.telia.com', Server: 'mailout.telia.com', Protokoll: SMTP, Serversvar: '250 SIZE 100000000', Port: 25, Secure (SSL): Ja, Serverfel: 250, Felnummer: 0x800CCC7D
Har försökt att komma i kontakt med deras support via webben men inte lätt att hitta rätt kanske är de kanske fler som fått detta felet eller någon som har förslag på vad man skall ändra på ?
mvh/bjorsa
Nej, har klarat mig. HAr också Telia. Men stå på dig, ring supporten och kräv att få hjälp1 Det är det du betalr för! 90200 ska du ringa
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag tror inte Telia har stöd för SSL i sin vanliga SMTP-Server. De flesta operatörerna, brukar villja ha extra betalt för en sådan tjänst.
Leta upp SMTP-inställningarna i Outlook och välj att du inte vill använda dig utav krypterad SSL. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Haha, jag brukar aldrig ge mig. Jag brukar tala om för dem att jag är en medelålders tant som knappt fattar skillnaden mellan internet och mailprogram och så säger jag till dem att nu är ni så goda och stannar här i luren och lotsar mig! Då blir de så himla hjälpsamma…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Personligen tycker jag det är lättare att läsa instruktioner innantill än att försöka förstå vad någon säger till mig i telefonen. Just länken i svar #3 ovan leder till en samling guider som visar de nya inställningarna för flertalet e-postprogram.

#3 Tack förhjälpen nu funkar de att skicka å de var just 25 som skulle vara 465 som du skrev å de var nog bara jag som fyllde i fel tidigare
mvh/bjorsa