BitTorrent/ladda ner
Hejsan!
Jag undrar vad man ska ha för program om jag vill ladda ner film och musik från nätet? Är helt nybörjare på det, så har nån nåt tips att dela med sig!
Kram

Azureus är såvitt jag vet den främsta Torrent klienten, enkel att handskas med dessutom. Den finns gratis på http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=84122
---

Håller med Jim utorrent är bra.
men jag rekomenderar DC++. Genom att vara på svenska hubbar (t ex maximumspeed) får man oftast tag i filmer med svensk text mm direkt. Dessutom har du en chatt som du kan växla idéer och frågor med de andra som är uppkopplade.
Jag använder klienten FulDc som är mycket bra och snabb. Jag kommer oftast upp i hastigheter runt 20-50 mbit per sekeund. Beror förståss vad du själv har för bredbadnsleverantör och hastighet.

undertexter e ju skitenkelt att ladda hem från tex undertexter.se bara att lagga .srt eller .sub filerna i samma katalog som filmen och ge dom samma namn, öppna i vlc så ligger texten där

#4 japp men det måste vara samma subtext som har rippat filen annars finns risk för att texten inte hänger med.
När man rippar en fil kan man ställa in kvalitén och då blir själva filmen olika beroende på vad den som rippat ställt in. Om ma väljer fel undertext (även om det är från samma film) så kan det bli problem.
Men jag håler med - oftast hittar man rätt undertext men inte alltid. Det är bl a därför jag tycker DC++ är bra efterson många redan lagt in rätt undertextfil tillsammans med filmen.
men jag tycker det finns många andra fördelar med DC++. Framförallt nedladdningshastighet om man är inne på bra hubbar. Men smaken är som b….n blandad så man skall använda det man själv tycker funkar bäst
µtorrent är skit enligt min menning dock har jag en dator som jag har som "nedladdnings dator" som endast gör det. Då kör jag Azureus men om du har en enda dator och du vill ha system resuser över då kanske utorrent är att rekommendera men det saknar alla grymma inställningar som azureus har.
#6: Var har Azureus för någonting som är bättre än µtorrent om man pratar inställningar då?
- Jim

ja det undrar jag med
Alltså, jag har azureus, dn blå grodan. Men har inte fattat vad jag ska göra med den….Bara att jag var tvungen att ha den till banditbukten….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#9 du laddar hem e .Torrent-fil som länkar till nått som du vill ladda ner från tex thepiratebay.org
sen e det bara att öppna torrentfilen med Azureus så börjar den att ladda ner

Håller med #1 Charlie.
Snälla Pentium, jag förstår ingenting av det du säger….Du vet att jag är lika dum som en femåring när det gäller såna termer…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....