d: och e: borta...
I utforskaren hittar jag inte d: och e: - inte heller om jag använder "Kör".
Tips?
Hittar du diskarna under Kontrollpanelen, Administrativa verktyg, Datorhanteraren, Diskhantering?
Mvh // Johan
#1 johan - svar nej!

Finns dom listade i BIOS? (Annars är det inte utforskaren du ska titta på. D finns mellan s och f. E sitter mellan w och r, på tangentbordet.)
:-)
Listade i BIOS!!????

Ja, hårddiskarna ska väl visas i BIOS. Om det inte bara är partitioner på en och samma hårddisk, då ska den disken visas i BIOS (såt när du startar upp datorn hur du kommer in i BIOSet.. Som PF2 eller deleteknappen intryckt, innan windows startar).
Om jag tittar i "Systeminformation" under "Problemenheter" finns både d: och e: med - Felkod 39
Och…?

http://support.microsoft.com/kb/310123#E0QH0ACAAA Om det hjälper?

Sen vet jag inte om den här sökningen hos MS hjälper?
Tack för hjälpen modmaker. Jag har följt rådet att avinstallera drivrutinen och sedan ominstallera - men felet kvarstår, med samma kod…
Jag körde en systemåterställning och då fick jag ordning på det…

Systemåterställning är en alltför underskattad finess. :o)
Ja, fast det är lite irriterande. Det fungerar, men jag har ingen aning om varför det inte fungerade innan…

Några artilkar pratade om rester av CD-brännarprogram. jag hade nåt liknande problem själv för ca 2 år sedan. Då var det en gammal avinstallerad version av Nero, tror jag, som orsakade att jag inte kom åt mina cd/dvd-spelare. Jag kör Win2K, så där fanns ingen systemåterställning. Avinstallerade rester av drivisar från Nero så hittade datorn mina enheter igen.

Annars är det bara att stänga alla dörrar. Ingen lämnar lokalen innan d och e kommit tillbaka.
Bra att du fick tillbaka dom i varje fall. Jag vet inte men det kan vara så att dator4n håller på att pajja. Det är i så fall troligen det kort som dessa diskar finns på. Är det USB diskar är det lättare då är det förmodligen bara de som är på väg ut men konstigt om båda i så fall går sönder samtidigt.
#14 Datorn är ca ett år gammal så jag hoppas verkligen den är på väg att lägga av…

Jag kan ibland få lite skumma fel på datorn och tidigare datorer och när dom dyker upp så brukar jag göra rent i datorn framför allt kylflänsar å processorfläkten kör med utblåset på dammsugaren och en mjuk målarpensel för att borsta flänsen med sen så brukar de lira igen men dom fel som jag brukar få är ju typiska överhettningsfel men man vet aldrig vad för fel lite överhettning gör.
Kanske skall tilläggas att jag har en massa håriga saker som springer runt som genererar damm som gärna åker in i datorn
mvh/bjorsa