Överföra musik till USB-minne
Efter att ha köpt en ny bil upptäckte vi att det inte finns någon CD-spelare i bilen. Tydligen skall man sätta in ett USB-minne som det finns uttag för i radion med egen musik. Vi har läst på men får inte detta att fixa sig. Vi testade ladda ner några låtar från en CD till Min Musik i Windows och rippade dem och drog över dem i en en synkroniseringsmapp. När vi sedan försöker dra dessa filer till USB-minne går det inte att flytta filerna över huvud taget. Finns det någon som kan detta? Vad gör vi för fel?

Synkroniseringsmappen verkar ju onödigt så skippa det alternativet.
Rippa filerna från CD och lägg i Min Musik som du redan gjort. Var noga med att de får ett format som bilens USB uttag klarar (mp3 är säkrast men många klarar även wma) i windows media player kan du ställa in formatet under inställningar och fliken rippa.
Se sedan till att du har ett usbminne som bilen klarar av att läsa. Du skall formatera det som FAT eller FAT32 - inte NTFS för det finns knappt några bilstereos som klarar det formatet. Vissa USB minnen kärver idag lite för hög ampere styrka vilket bilens USB uttag inte klarar av att ge tillräcklig ström till. Bilar brukar oftast bara klara av max upp till 90mAmp medans en dator med USB2 klarar 500MAmp. Om du tar ett vanligt USB minne på säg 8 GB eller så brukar det vara OK även för bilarnas USB uttag att ge ström till. Om inget händer eller du får USB error i bilen så är det för att ditt USB minne kräver mer ström än vad bilen kan leverera men det brukar bara ske på stora USB minnen eller USB minnen av sämre kvalitet - köp aldrig billigaste utan håll dig i mitten läget (typ 50 kr för ett 4 GB eller 75 för ett 8 GB minne är väl OK).
Nu kan du från biblioteket Min Musik kopiera de filer du vill ha till USB minnet. Bara högerklicka och välj kopiera.
Gå sedan till USB minnet och välj högerklicka och sedan klistra in.
Du kan så klart göra det på biblioteksnivå så du behöver inte ta fil för fil.
Tack Kaj för ditt svar. Skall testa detta.