Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 696 ggr
Cavello
0

AKUT problem med Laptop!

Startade min laptop (Windows Vista Home Preium, Fujutsi Siemens) utan sladd, vet att batteriet är fulladdat. Det kom upp en ruta om att Windows uppstartades medan sedan blev skärmen bara blå? Har varit så i ca 5-10min trots att jag satte i sladden. Har provat att stänga av den med men det funkar ej.

Vill gärna ha snabba tips då det är försent att ringa till någon datoraffär och fråga!

(Har bara använt The Sims 2 och Windows vanliga program på datorn. Har inget internet så virus är otänkbart)

Shilo
0

Drag ur nätsladden.

Ta ut batteriet.

Vänta (1min)

i med batteriet.

i med sladden.

Starta om datorn.

JimJ
0

Den blåa skärmen kallas blue screen of death och kan bero på tusentals saker. Oftast har det med någon system-fil som det har blivit fel på, i värsta fall kan det ha någonting med hårdvaran att göra.

Stoppa i Windows skivan och gör en system-återställning. Det brukar lösa sig. I annat fall, får du skicka in den på lagning. :-)

- Jim

Cavello
0

Tack för tipsen! Köpte den för 1 vecka sen så känner att jag isf lämnar tillbaka den på öppet köp och köper mig en ny dator.

JimJ
0

Det är nog det bästa om den bara är 1 vecka gammal. Du borde klara dig utan fel i minst ett halvår iaf. :-)

- Jim

Cavello
0

Ja, 1 månads öppet köp är det nog tror jag så det är väl bara att testa lite och bestämma om jag ska lämna tillbaka den eller ha kvar den.

Batteriet dog så vi satte i sladden och då fungerade den hyfsat. Kanske bara en bugg?

Krycke
0

Håller med Jim, byt ut den. Troligast har du fått ett måndagsexemplar, ta det säkra före det osäkra så slipper du fundera och ångra dig efter månaden har gått.

Cavello
0

Tack för alla tips. Nu rullar den på så ska prova lite till och om samma sak händer så lämnar jag tillbaka den innan månaden är slut.

Vad menas med "måndagsexemplar" Något som är inte lika bra som de andra som köpts tidigare i veckan eller blivit över? :)

Shilo
0

När man kommer till jobbet en måndag, är man kanske inte så pigg(efter helgen), så monteringen blir lite som man tycker = måndagsexemplar…

Cavello
0

Aha, tack så mkt för förklaringen!