Tips på bra Laptop?
Tja! jag skulle vilja köpa en laptop till ett rimligt pris! vad jag använder mig mest av är ju internet men jag gillar verkligen att spela spel också har spelat spel som world of warcraft the sims telltale game walking dead osv men det krånglar en del på min nuvarande laptop.
Tips? :)
närmare bestämt vad är "ett rimligt pris" för dig? du får ju räkna med att lägga på en del för att få en laptop som går bra att spela på, jämfört med om du bara behövde en surfdator. vilken skärmstorlek har du tänkt dig? behöver du optisk läsare?
vilken processor, hur mycket RAM och vilket grafikkort har du i din nuvarande laptop?
under 14.000 kr
det räcker absolut🙂, behöver sova nu men återkommer med några tips imorgon. hur var det med skärmstorleken, 17" eller? och som sagt vad har du för hårdvara i din nuvarande? är ju bra att veta det eftersom den är för klen, så vet man vad som inte räcker till för dina spel

Hehe.. 14,000 då kan du köpa vilken du vill för det priset.. det lär räcka för det mesta vill jag lova!
http://datorn.ifokus.se/discussions/5326da7bce12c464d600075a-benchmaks-och-kronorna?discussions-2
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
äsch, glömde att jag lovat detta 😊- och nu är jag för trött igen 😴! men som sagt det skulle underlätta om du svarade på frågorna jag ställde i #1 och #3 🙂
Måste du absolut ha en laptop? Dom brukar ju funka hyfsat till lättare uppgifter, men dom är inte särskilt lämpliga att spela på. Deras grafikkort är oftast för klena, dom blir lätt överhettade, skärmen är för liten, tangentbordet inte bra att skriva på, dom är svåra eller omöjliga att uppgradera vid behov osv.
Om du är beredd att lägga ut 14000 så kan du få en superbra desktop dator som klarar allt du kommer att vilja göra, och lite till.
En 17" skärm är för liten för spelande, tycker jag i alla fall. Minst 20" eller ännu hellre 24". Ju större skärm desto större upplevelse.
An ounce of prevention is worth a pound of cure
jag har kollat lite mikaelann, men det är ganska omöjligt att ge en specifik rekommendation när det är så väldigt många faktorer jag inte har en aning om hur du vill ha det med. skärmstorlek, behöver du optisk läsare (dvd-brännare eller liknande), hur stor hårddisk behöver du - detta åtminstone måste jag veta för att ens kunna föreslå nåt.
Hej sorry för att jag inte svarat grejen är den att jag vet nästan ingenting om datorer jag vill inte att min laptop ska vara besvärligt stor utan helst "lagom" eller mindre. Jag önskar mig en laptop där man kan spela spel utan att det blir problem alltså inte enbart sitta vid internet men är ingen gamer direkt.
ok, men de spelen du nämner kräver ändå lite av hårdvaran för att det ska funka oavsett hur ofta du spelar. men då är det nog en 15"-skärm vi ska titta på iaf, det var det jag undrade om du ville ha 17". men hur var det med dvd-brännare el dyl då, behöver du det? det är på väg bort nämligen, så det sitter inte nåt sånt i alla
nå, här har jag iaf filtrerat fram två riktigt pinsnabba 15-tummare: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2243954,2243923 - eftersom du hade såpass stor budget så satte jag kraven riktigt högt, men självklart finns det fler än dessa som skulle kunna funka för dig. dessa har mycket starka processorer, bra med RAM-minne och plats för ännu lite till om man vill, riktigt vasst grafikkort, HD-upplösning på skärmen, blixtsnabb SSD-disk istället för en gammal trött traditionell hårddisk, bakgrundsbelyst tangentbord - och även touchskärm vilket jag inte satte som krav men de har det iaf 🙂. 2,7 kg väger de. vill du ha mindre får du säga till
och just ja, dessa har dvd-brännare - behöver du inte det så blir det förmodligen några fler kvar i urvalet