Datorn iFokus

Datorn

Etikettmicrosoft-office
Läst 966 ggr
Hawknestgrove
0

Yahoo obegränsat utrymme?

Läste i sista Pc för alla, att yahoo har numera obegränsat utrymme i sin mailbox. Det börjar bli lite knökat i min Outlook, så jag tänkte flytta över alla mail som jag vill spara dit. Kan man vidarebefordra flera mail på en gång? eller måste man ta ett och ett?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

poike
0

Gmail tror jag har en import-funktion, kolla om Yahoo har det. Gmail har också oändligt med utrymme, nästan. Man får typ 3 GB och sedan utökas utrymmet med några tiotals mb varje dag.

Hawknestgrove
0

Ja, jag har g-mail också där är det nästan 3 gb.

bildochfoto
0

Gunilla: Du får sluta maila massa video… ;) det verkar som du skickar en massa bilder och video eftersom du fyller upp så mycket…

Hälsningar Bengt 

För övrigt anser jag att IE6 bör förstöras…

Hawknestgrove
0

Haha, nä jag mailar inte video.. Men Microsoft Outlook kommer med jämna mellanrum med en dialogruta att det börjar bli fullt i min  MicrosoftOutlook och att man kan få det lagrat i arkivmappar, men jag vågar inte, jag vet ju inte om jag hittat s****t igen. Har en del mail som jag sparat både i skickat och mottaget. Vem har IE6???? Inte jag i alla fall..

kari
0

Gunilla jag tror inte att det är Outlook som är full utan det är mailboxen hos din leverantör. Outlooks kapacitet begränsas endast av din hård disk, hur mycket utrymme du har. Så du behöver inte flytta dina maill av den anledningen.
Du kan använda Gmail via Outlook om du vill. Du kan ha både din nuvarande mailbox och Gmail i outlook samtidigt.

// kari

Hawknestgrove
0

Åh… jag har min teliamail kopplad till  MicrosoftOutlook. Men jag brukar rensa….

poike
0

Outlook vill arkivera mapparna när det blivit för mycket mail i en mapp, för att det inte ska bli segare att använda. Jag brukar tacka ja, mailen landar i en arkivmapp, så det är inga problem att hitta den.

Hawknestgrove
0

Ja, jag vet. poike, men problemet är att hur hittar man till den arkivmappen? Pundot Gunilla har lite dumma frågor, men jag är rätt så dum på datorer. Det är därför jag frågar här. Tacksam för svar på en nivå som passar en femåring, m a o riktigt pedagogiskt. Jag skojar inte….

Achatina
0

Kanske allmän rensningsdags? x) "Avlider jag om detta mailet inte finns kvar?", "Behöver jag någonsin läsa det här mailet igen?" xD